اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل اوقاف آذربایجان غربی خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل اوقاف آذربایجان غربی گفت: طرح آرامش بهاری همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

اجرای طرح آرامش بهاری در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی مصائبی پیش از ظهر امروز در جلسه تبیین برنامه‌های نوروزی این دستگاه‌ که در محل سالن جلسات برگزار شد اظهار داشت: این طرح در حدود 2 هزار امام‌زاده سراسر کشور با حضور مردم متدین و مؤمن برگزار می‌شود به طوری که این طرح همزمان با سایر استان‌ها در 13 امام‌زاده آذربایجان غربی هم برگزار می‌گردد.

 

وی با بیان اینکه طرح مذکور از تاریخ 28 اسفند تا 14 فروردین برگزار می‌شود تصریح کرد: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های تدوین شده برای این ایام برگزاری آیین لحظه تحویل سال 1391 است که در امام‌زاده غریب حسن ارومیه با حضور جمعی از مردم برگزار می‌گردد.

 

مصائبی ادامه داد: قبل از تحویل سال نو مراسم‌های مختلف مانند قرائت قرآن، مدیحه‌سرایی، قرائت زیارت آل یاسین، سخنرانی نیز وجود دارد بعد از تحویل سال نیز پیام مقام معظم رهبری پخش شده و بعد از عطرافشانی قبور شهدا و آرامگاه امام‌زاده از حاضران نیز پذیرائی به عمل خواهد آمد.

 

این مسئول خاطر نشان کرد: به جز امام‌زاده غریب حسن ارومیه آیین تحویل سال در امام‌زاده‌های مناطق دیگر استان اعم از امام‌زاده محمد ابراهیم، امام‌زاده سید بهلول، تکیه حمزیان، برگشاد نیز برگزار می‌گردد تا اقشار مختلف مردم با حضور یافتن در این اماکن مذهبی به سال جدید قدم بگذارند.

 

مصائبی با بیان اینکه در تعدادی امام‌زاده‌‌ها، زائرسرا برای پذیرش مهمانان آماده شده است تصریح کرد: در امام‌زاده محمد ابراهیم شش اتاق، امام‌زاده غریب‌ حسن سه اتاق و تکیه حمزیان نیز 24 اتاق برای استقبال از زائران و مسافران نوروزی آماده شده‌اند تا مسافران به طور رایگان از این فضا بهره‌مند گردند.

 

وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه محصولات فرهنگی در پنج امام‌زاده استان، برپایی جلسات مشاوره و پاسخ به سوالات شرعی در هفت امام‌زاده با حضور هفت روحانی بومی و غیربومی، توزیع بروشورهای تبلیغی و ترویجی فرهنگ وقف بین زائران و آشنا کردن مردم با برکات معنوی و اجتماعی وقف از جمله برنامه‌های دیگر تدارک یافته برای برگزاری در این ایام است.

 

سرپرست اداره کل اوقاف آذربایجان غربی اظهار داشت: در این ایام حدود 110 نفر از خادمان موقوفه‌ها، روحانیان و مدیران امام‌زاده به اقشار مختلف مردم به ویژه مسافران نوروزی خدمات رفاهی و فرهنگی ارائه خواهند داد تا آنها با خاطره دلنشین استان ما را بعد از تعطیلات نوروزی ترک کنند.

 

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول