اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف مبارزه با مواد مخدر صورت می‌گیرد

اجرای طرح کنترل رانندگان در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح کنترل رانندگان در این استان در راستای مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

اجرای طرح کنترل رانندگان در چهارمحال و بختیاری

حبیب‌الله محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از شهرکرد، اظهار داشت: در سال ‌جاری با تلاش مجموعه عوامل ستاد مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری شاهد کاهش مصرف مواد در استان بودیم.

وی افزود: در حال حاضر نیز مبارزه در ابعاد فرهنگی، پیشگیرانه، درمانی، کاهش آسیب مقابله‌ای با شدت تداوم داشته که انتظار می‎رود با تعامل و همکاری خانواده‌ها بتوانیم استانی پاک را در کشور شاهد باشیم.

محمدی با اشاره به عملکرد سال 90 ستاد مبارزه با مواد مخدر این استان، گفت: برگزاری 12 جلسه شورای هماهنگی، اتمام سند جامع پیشگیری از اعتیاد، اتمام برنامه‌های در دست اقدام در راستای برپایی نمایشگاه دائمی پیشگیری از اعتیاد، اتمام کارکرد مرکز ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر از جمله این اقدامات محسوب می‎شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تشکیل شوراهای فرعی مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف این استان، تربیت کادر متخصص، برگزاری پیاده‌روی عمومی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

وی اعزام مبلغان و روحانیان از سوی این ستاد به نقاط مختلف استان را از دیگر این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: برای مقابله با این تهدید و موفقیت در پیشگیری و جلوگیری از شیوع و گسترش آن تنها اقدامات دولتی و امکانات دولت کافی به نظر نمی‌رسد.

محمدی، مردمی شدن مبارزه با اعتیاد را راهکار اساسی دانست و تصریح کرد:‌ مقابله با مصرف مواد مخدر باید توسط مردم انجام شود و به عبارتی مردمی کردن مقابله با مواد مخدر باید به‌عنوان نخستین راهبرد اساسی ما تلقی و ترویج شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با تاکید بر نقش برجسته دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش و آموزش عالی در پیشگیری از اعتیاد در جامعه، گفت: این دستگاه‌ها باید پیشگام در امر مبارزه با مواد مخدر بوده و نقش خود را به بهترین شکل در این راستا عملیاتی کنند.

وی افزایش آگاهی جوانان نسبت به خطرات اعتیاد را از راهکارهای پیشگیری از این بلا بیان کرد و از دست‌اندرکاران و مسئولان خواست تا آگاهی‌بخشی به جوانان را همواره در دستور کار داشته باشند.

محمدی از اجرای طرح نوروزی کنترل رانندگان خبر داد و گفت: این طرح در طول تعطیلات نوروز 91 با جدیت اجرایی و پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول