اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس‌راه‌ کردستان خبر داد

فعالیت 80 گشت پلیس در جاده‌های استان کردستان

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس‌راه‌ کردستان با بیان اینکه از امروز تا 15 فروردین سال آینده طرح نوروزی پلیس راه همزمان با سراسر کشور در استان کردستان آغاز شد، گفت: 80 گشت پلیس در جاده‌های استان کردستان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 80 گشت پلیس در جاده‌های استان کردستان

رمضان نادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: طرح نوروزی پلیس راه استان همزمان با سراسر کشور از 25 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: در اجرای این طرح که با هدف ایمن‌سازی سفرهای نوروزی برای هموطنان در حال اجرا است، 65 گشت خودرویی محسوس و نامحسوس و 15 گشت موتوری پلیس راه در سطح جاده‌های استان کردستان استقرار دارند.

فرمانده پلیس راه‌های کردستان اضافه کرد: در اجرای طرح نوروزی پلیس راه بیش از 500 نفر نیروی پلیس راه استان فعالیت دارند.

نادری با اشاره به اهداف اجرای طرح نوروزی پلیس‌راه در استان کردستان تصریح کرد: بهبود وضعیت ترافیکی با اجرای صحیح مقررات راهنمایی و رانندگی، ارتقا ایمنی عبور و مرور و جلوگیری از بروز حوادث رانندگی، ایجاد آرامش و آسودگی خاطر در سفرهای نوروزی، حضور فعال و موثر تیم‌های پلیس راه به منظور نظارت بر اجرای دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی، رسیدگی سریع به تصادفات و جلوگیری از انسداد معابر از مهمترین اهداف برگزاری این طرح است.

وی در ادامه افزود: در اجرای این طرح دستگاه‌های درون سازمانی نیروی انتظامی از جمله راهنمایی و رانندگی، ادارات راه و ترابری، حمل و نقل و پایانه‌های استان، فوریت‌های پزشکی، فرمانداران و دهیاران، امداد خودرو، صدا و سیما و رسانه‌های گروهی استان در انعکاس و اطلاع‌رسانی اجرای بهتر این طرح همکاری و مشارکت دارند.

فرمانده پلیس راه‌های کردستان در ادامه به تفاوت اجرای طرح پلیس نوروزی در مقایسه با سال‌های گذشته گفت: روان‌سازی ترافیک و ایجاد بستری امن برای تردد وسایل نقلیه مسافرانی که از سراسر کشور به استان کردستان سفر خواهند کرد از مهمترین اولویت کاری نیروهای پلیس راه است.

نادری در ادامه رسیدگی به تخلفات و جرایم راهنمایی و رانندگی و ایجاد بستری مناسب در صحنه حادثه و امداد و نجات و کمک به مصدومان را از دیگر خدمات پلیس راه استان در اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: با راهبرد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران رانندگانی که در طول اجرای طرح پلیس نوروزی مرتکب تخلفات رانندگی نشوند نمره منفی آنها بخشوده خواهد شد.

وی از بخشودگی رانندگان نمره منفی در طول اجرای طرح پلیس نوروزی امسال در صورت عدم تخلفات رانندگی خبر داد و اضافه کرد: اما اگر رانندگانی که در طول این طرح مرتکب تخلفی شوند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

فرمانده پلیس راه‌های کردستان تصریح کرد: تفاوت طرح نوروزی پلیس راه امسال با سال‌های گذشته این است که با توجه به وجود یخبندان و برودت سرما با طرح زمستانی پلیس راه همزمان شده است.

نادری به تمهیدات پلیس راه استان برای امنیت سفرهای نوروزی اشاره کرد و ادامه داد: برخورد مناسب با رانندگان درون استان و خارج از استان، مدیریت سرعت و نظارت دقیق بر بستن کمربند ایمنی از جمله تمهیدات در طول اجرای این طرح است.

وی بستن کمربند ایمنی را در کاهش تلفات رانندگی و سوانح رانندگی حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس و افزودن خودروهای گشت در طول اجرای طرح نوروزی پلیس راه از دیگر تمهیدات این نیرو است.

فرمانده پلیس راه‌های کردستان از اعمال محدودیت تردد وسایل نقلیه باربری و سنگین در طول ایام تعطیلات نوروز امسال خبر داد و اعلام کرد: این طرح که در دو مرحله از 27 اسفندماه تا 12 فروردین و مرحله دوم 13 و 14 فروردین اجرا می‌شود، تردد خودروهای باربری و وسایل نقلیه سنگین در محورهای سنندج ـ سقز و بالعکس و محور مریوان ـ سنندج و بالعکس محدودیت اعمال می‌شود.

* کاهش 23 درصدی تلفات رانندگی در سال‌جاری

فرمانده پلیس راه‌های کردستان از کاهش 23 درصدی تلفات رانندگی در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

نادری در ادامه نیروهای راهنمایی و رانندگی و پلیس راه را خادمان واقعی مردم عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما حضور در محورهای استان به منظور کاهش میزان تصادفات و تلفات ناشی از آن است.

وی در پایان از رانندگانی که قصد مسافرت و تردد در استان کردستان را دارند، خواست با داشتن سعه صدر و بدون عجله و شتاب حرکت کنند و حتی المقدور از سفرهای شبانه خودداری کنند و همکاری و مشارکت مضاعفی با نیروهای پلیس راه داشته باشند.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول