اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان:

1600 نفر روز امدادگر در اجرای طرح نوروزی دخیل هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: یک هزار و 600 نفر روز امدادگر در اجرای طرح نوروزی در استان همدان دخیل هستند.

1600 نفر روز امدادگر در اجرای طرح نوروزی دخیل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمید ره‌انجام ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه سال 90، سال پرکاری برای جمعیت هلال احمر استان همدان بوده است، اظهار کرد: در بحث امداد و جوانان رتبه‌های خوبی در سطح استان و کشور کسب کرده‌ایم و مانورهای خوبی برای آمادگی انجام شده است.

وی افزود: در رابطه با کولاک و برف اخیر تاریک دره و ریزش بهمن که منجر به فوت چند نفر شد و حادثه گردنه کوه کرکس که در آن حادثه نیز دو نفر فوت کردند و دو نفر نیز نجات یافتند جمعیت هلال احمر حضوری فعال داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان داشت: با توجه به سرمای کم نظیر و کولاکی که در 20 سال اخیر کم سابقه بوده است امدادگران هلال احمر در تمام این مدت در گردنه‌ها مستقر و آماده خدمت رسانی بودند.

وی با اشاره به برنامه‌های نوروزی جمعیت هلال احمر همدان تصریح کرد: از جمله طرح‌هایی که در این ایام اجرا می‌شود می‌توان طرح امداد و نجات و راهنمای مسافران نوروزی را برشمرد.

ره‌انجام ابراز داشت: 16 پایگاه ثابت و موقت در سطح استان استقرار یافته است و جمعاً 18 پایگاه امداد جاده‌ای، هوایی و کوهستان در طرح نوروزی و همچنین در گردنه‌های صعب‌العبور و برف‌گیر فعال هستند.

وی با بیان اینکه امداد کوهستان از فردا در میدان میشان برای پوشش منطقه گنجنامه و تله‌کابین مستقر می‌شود، تصریح کرد: 20 دستگاه آمبولانس نیز تجهیز شده‌اند و آماده ورود به محور هستند و شش دستگاه خودروی نجات نیز در کنار آمبولانس‌ها در پایگاه‌های ثابت استقرار می‌یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان عنوان کرد: امسال دو پایگاه نسبت به سال گذشته اضافه و چهار دستگاه خودروی نجات نیز خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر در تمام ایام سال حضوری فعال دارد و آماده خدمت‌رسانی است، گفت: در هر پایگاه چهار نفر حضور دارند و یک هزار و 600 نفر روز امدادگر در اجرای طرح نوروزی دخیل هستند.

ره‌انجام با بیان اینکه کسانی اجازه حضور در این طرح را دارند که دوره بازآموزی را گذرانده باشند، اضافه کرد: طرح دوم طرح مسافر نوروزی است که اعضای دانشجویی هلال احمر در 27 پایگاه در چادرها مستقر می‌شوند و در کنار آنها هشت دستگاه خیمه نماز نیز برپا می‌شود و یک هزار و 500 نفر روز دانشجو در این چادرها حضور دارند.

وی به طرح فرشتگان رحمت که از سال گذشته شروع شده اشاره و اظهار کرد: در این طرح 708 سبد غذایی آماده به خانواده‌هایی که بدسرپرست هستند و یا سرپرست آنها از کارافتاده است و... اهدا می‌شود که امیدواریم امسال این سبد غذایی را به یک هزار سبد برسانیم که ارزش ریالی آن حدود 100 میلیون تومان می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان این که سازمان‌های دخیل در امداد و نجات است از آمادگی خوبی برخوردار هستند تا مسافران خاطره خوبی داشته باشند، تصریح کرد: در نخستین روز سال برنامه فرهنگی با چیدن سفره هفت‌سین در میدان امامزاده عبدالله و میدان باباطاهر برای مسافران نوروزی خواهیم داشت.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: برای هفته هلال احمر که در اردیبهشت ماه سال 91 برگزار می‌شود نیز برنامه‌هایی از جمله انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر و رتبه‌بندی امدادگرها را در پیش‌روی داریم.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول