اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

132 نفر از زندان‌های خراسان شمالی آزاد شدند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: امسال به همت ستاد دیه این استان 132 نفر از مجرمان جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند.

132 نفر از زندان‌های خراسان شمالی آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، احمد کیخسروی در نشست مجمع عمومی ستاد دیه استان با بیان اینکه وظیفه اصلی ستاد دیه، آزادی زندانیان جرائم غیر عمدی است، اظهار داشت: تجربه ثابت کرده است که همیشه پیشگیری مقدم بر درمان است.

وی افزود: کاهش هزینه‌های مربوط به نگهداری زندانیان، کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و فساد، کاهش آسیب‌های روحی و روانی وارده به خانواده زندانی از جمله فواید امر پیشگیری از ورود انسان‌ها به زندان است.

کیخسروی عملکرد ستاد دیه را مطلوب اعلام کرد و گفت: ستاد دیه در سال جاری 132 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد را از زندان‌های استان آزاد کرده و در این مدت با اقدام به موقع اعضا ستاد دیه و اعضای شورای حل اختلاف از ورود 34 نفر به زندان پیشگیری به عمل آمده است.

وی تصریح کرد: در بسیاری از پرونده‌ها با وساطت و ریش سفیدی و ایجاد صلح و سازش بین طلبکار و بدهکار و تکیه بر عواطف اسلامی و انسانی با اخذ گذشت شرافتمندانه زندانی‌ها از زندان آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در این نشست ضمن تشکر از اعضای ستاد دیه استان، اقدامات اعضای شورای حل اختلاف در به سازش رساندن پرونده‌ها و اخذ رضایت از شکات را قابل تقدیر دانست.

وی همچنین از تمام مردم، نیکوکاران، نهادها و سازمان‌هایی که با یاری خود ستاد دیه را در نیل به اهدافش حمایت می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

نشست مجمع عمومی ستاد دیه مردمی استان خراسان شمالی در محل دادگستری کل با حضور اعضای ستاد دیه استان برگزار شد.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول