اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا:

کار و کوشش در عرصه فرهنگی نشاط و شادابی جامعه را در بر دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین‌زهرا گفت: کار و کوشش در عرصه فرهنگی و تلاش برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان می‌تواند نشاط و شادابی را برای کشور و جامعه به ارمغان آورد.

کار و کوشش در عرصه فرهنگی نشاط و شادابی جامعه را در بر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امروز در دیدار با مسئولان و فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد و هیئات شهرستان بویین‌زهرا اظهار کرد: خداوند متعال قرآن کریم را برای راهنمایی انسان‌ها نازل کرد و همواره بشر را به خواندن این کتاب و تفکر و تدبر در آن فرا خوانده است.

وی افزود: باید بدانیم که بهره‌مندی و استفاده از هدایت‌های قرآن کریم جز با ورود و قدم گذاشتن در مسیر زندگی و تفکر و تدبر در آیات این کتاب مقدس به دست نمی‌آید.

امام جمعه بویین‌زهرا تصریح کرد: جهان همواره در برابر اراده و عظمت الهی محدود و ناچیز است و انسان‌ها نیز در مقابل مخلوقات دیگر خداوند بسیار کوچک و محدود هستند.

زرینه ادامه داد: به هر میزان که جوامع به یاد خداوند باشند و با اعمال نیک رضایت او را به دست آورند به همان اندازه نیز رستگاری در آخرت برایشان رقم می‌خورد.

وی تشریح کرد: انسان‌ها با تفسیر قرآن کریم می‌توانند به رموز و حقایق بسیاری در عرصه شناخت دنیا و مخلوقات خداوند دست پیدا کنند.

امام جمعه بویین‌زهرا خاطر نشان کرد: شیطان همواره از آغاز خلقت تا به امروز به دنبال به انحراف کشاندن بشریت و شکست معنوی او بوده است و در این مسیر دام‌های مختلفی را برای انسان‌ها پهن می‌کند که راه مقابله با این دام‌ها تمسک به تقوای الهی است.

زرینه با اشاره به لزوم تقویت مبانی فکری و دینی در جامعه تصریح کرد: جلوگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به سمت انحراف‌های اخلاقی و اعتقادی وظیفه مهم و حساس مراکز فرهنگی و دینی است.

وی اضافه کرد: ضرورت به کار گیری و استفاده از قوای فرهنگی و اعتقادی برای مقابله با جبهه استکبار امروز به خوبی در جامعه احساس می‌شود.

امام جمعه بویین‌زهرا اذعان کرد: مسئولان فرهنگی با طرح ایده‌های نو و جذاب اعتقادی باید میل و رغبت به سمت برنامه‌های دینی و ترک گناهان را در جوانان ایجاد کنند.

زرینه ادامه داد: کار و کوشش در عرصه فرهنگی و تلاش برای نابودی تهاجم فرهنگی دشمنان می‌تواند نشاط و شادابی را برای کشور و جامعه به ارمغان آورد.

وی افزود: آگاه‌سازی جامعه و به ویژه جوانان نسبت به دسیسه‌ها و شبیخون‌ دشمنان در جنگ نرم باید در برنامه‌های اولویت‌دار فعالان عرصه فرهنگی در جامعه قرار گیرد.

زرینه عنوان کرد: استکبار و غرب با بهره‌گیری از ابزار تبلیغات و گسترش رسانه‌های غیر اخلاقی در صدد مخدوش جلوه دادن ارزش‌های دینی و از بین بردن اعتقادات جوانان در جامعه اسلامی هستند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول