اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت:

99 درصد گزارش‌های تخلف‌ در انتخابات بی‌پایه بود/ زیر سئوال بردن انتخابات جرم است

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت گفت: تمام گزارش‌های واصله از تخلف‌های انتخاباتی بررسی شد و 99 درصد شایعه‌ها نیز از اساس بی‌‌پایه بود.

99 درصد گزارش‌های تخلف‌ در انتخابات بی‌پایه بود/ زیر سئوال بردن انتخابات جرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم غنچه‌پور بعد از ظهر امروز در آخرین شورای اداری سال 90 در شهرستان جیرفت با گرامیداشت 22 اسفند ماه سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: دشمنان ما به خوبی دریافته‌اند، آنچه که امروز ایران اسلامی را تبدیل به دژی مستحکم کرده و مایه خفت و زبونی استکبار جهانی شده است، احیای فرهنگ قرآنی، ایثار و شهادت است.

وی افزود: به همین دلیل دشمنان داخلی و خارجی هجمه خود را در راستای مخدوش کردن ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی قرار داده‌اند، اما ما شاکر خداوند هستیم که طی 33 سال گذشته ملت ایران در آزمون‌های مختلف همواره سرفراز و سربلند بوده است.

غنچه‌پور تصریح کرد: شهرستان جیرفت نیز در این راستا 438 شهید، یک‌هزار و 436 جانباز، 90 آزاده و حدود 4 هزار و 500 نفر رزمنده را در صحنه‌های عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تقدیم اسلام و قرآن کرده است.

وی مردم را ولی‌نعمتان مسئولان دانست و ابراز داشت: این ملت بزرگ در تمام صحنه‌ها همواره آگاهانه حضور پیدا کرده و هر زمان که این نظام جان خواسته، بهترین‌ها را تقدیم آن کرده و هر زمان که مال خواسته است با تمام وجود حماسه‌ای جاودانه در تاریخ نظام آفریده‌اند.

غنچه‌پور با اشاره به فرآیند انتخابات در این شهرستان بیان داشت: انتخابات به عنوان بزرگ‌ترین مأموریت وزارت کشور است و در این راستا امانت‌دار الهی و مردمی هستند که باید تمام تلاش خود را برای صیانت از آرای مردم بدون کوچک‌ترین خدشه‌ای انجام می‌دادند.

وی شهرستان جیرفت را شهری تمام عیار سیاسی و دارای معدل بالای شعور سیاسی خواند و گفت: یکی از ویژگی‌های خاص این منطقه سیاسی و ریزبین بودن مردم در این عرصه است.

غنچه‌پور عنوان کرد: با این چشم‌انداز از میان شیوه‌های مختلف مدیریتی در انتخابات با مشورت و تعامل با صاحب‌نظران نسخه کاملا مردمی بر پایه مدیریت آن‌ها در نظر گرفته شد.

وی اذعان داشت: در این راستا 30 نفر از افراد معتمد با شاخص‌هایی از جمله مورد قبول جامعه، متدین، دارای سوابق انقلابی و مبارزاتی و ... را تعیین کردیم که در نخستین مکاتبه با شورای نگهبان هر 30 نفر تأیید شدند و در فضایی کاملا صمیمی و آرام انتخابات انجام گرفت.

غنچه‌پور خاطرنشان کرد: اعضای هیئت اجرایی نیز هشت نفر بودند که هر کاندیدا دو نفر نماینده در میان آن‌ها داشت و هیچ‌گونه اعتراضی در این زمینه وجود نداشت.

فرماندار جیرفت اظهار داشت: اعضای هیئت اجرایی برای انتخاب اعضا پای صندوق‌های رأی به ازای 199 شعبه اخذ رأی، 199 نفر معرفی کردند به گونه‌ای در هر شعبه هر یک از کاندیدا یک نفر عضو صندوق داشتند.

وی افزود: از وظایف فرماندار، انتخاب نمایندگان فرماندار بود که باز با تعامل و مشورت انجام و در جاهای مورد بحث جابه‌جایی و در بخش‌ها نیز تغییراتی صورت گرفت به جز موارد خاص که جنبه امنیتی آن‌ برتری داشت.

غنچه‌پور تصریح کرد: هر جا که ایجاد شک و شبهه می‌کرد، بلافاصله اقدامات لازم انجام گرفت و رفع شبهه‌زدایی شد و با تمام توان برای برگزاری انتخاباتی سالم و حراست از آرا مردم تلاش کردیم.

وی با بیان اینکه هر جا که حساسیت کار بسیار باشد، به همان نسبت دامنه شایعه‌ها نیز فراوان است، ابراز داشت: تمام گزارش‌های واصله از تخلف‌های انتخاباتی بررسی شد و 99 درصد شایعه‌ها نیز از اساس بی‌‌پایه بود.

غنچه‌پور بیان داشت: آرا در پنج نسخه با سیستم رایانه و دستی اخذ می‌شد که در سیستم رایانه طبق اعلام وزارت کشور نقص فنی به وجود آمد و پس از گذشت چند ساعت برطرف شد، اما در شهرستان جیرفت آمار دو سیستم یکسان بود. 

وی با اشاره به اینکه بحث تخلف انتخاباتی طبیعی است، گفت: تخلف‌هایی که انجام شده است در نهایت صلابت و دقت پیگیری و طبق قانون برخورد می‌شود، اما اگر تمام انتخابات را زیر سئوال برد، جرم محسوب می‌شود.

غنچه‌پور آمار رأی‌دهندگان این شهرستان را حدود 120 تا 130 هزار نفر اعلام و عنوان کرد: این امر مدیون تعامل و حمایت تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی بوده و هیچ‌گونه اختلافی میان هیئت اجرایی و نظارت وجود نداشت که جای تقدیر دارد.

وی اذعان داشت: در ایام تعطیلات نوروز نیز باید تمام نهادها و سازمان‌ها تمهیدات و اقدامات لازم را برای اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی انجام دهند و به ویژه ستاد حوادث غیرمترقبه همواره در حالت آماده‌باش قرار داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول