اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

تاکنون برای ادعای تخلف در انتخابات ایلام هیچ سندی ارائه نشده است

خبرگزاری فارس: استاندار ایلام گفت: تاکنون برای ادعای تخلف در انتخابات ایلام هیچ سندی از سوی افرادی مدعی ارائه نشده است.

تاکنون برای ادعای تخلف در انتخابات ایلام هیچ سندی ارائه نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مجتبی اعلایی ظهر امروز در جمع خبرگزاری‌های فعال استان ایلام اظهار داشت: انجام انتخابات در استان ایلام با توجه به شرایط  اجتماعی و بافت پیچیده اجتماعی که حاکم است، قدری با سختی‌هایی مواجه است.

وی ادامه داد: در استان ایلام عمده مسئله‌ای که دخیل می‌بینند بحث روابط ایلی، قومی و فامیلی است نه صف‌بندی‌های سیاسی مرسوم در استان‌های بزرگ‌تر. 

این مسئول اضافه کرد: ما با توجه به این خصیصه و با عنایت به سابقه قبلی در دوره‌های انتخابات گذشته در استان، به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم فضا به سمت آرامش و حاکم کردن ظوابط و قانون ببریم الزاما باید کار فرهنگی کنیم.

اعلایی تصریح کرد: بنابراین از اول سال 90 با یک ضرب‌آهنگی موضوعات مربوط به انتخابات را در جایگاه‌های مختلف با مردم در میان گذاشتیم.

استاندار ایلام گفت: از نخستین سخنرانی که در نماز جمعه داشتم تا نشست با رسانه‌های استان و مدیران استان همه و همه در راستای کار فرهنگی برگزاری انتخابات بود.

وی ادامه داد: افزون بر این همایش‌های مختلفی نیز در دانشگاه‌های استان از جمله دانشگاه ایلام برگزار شد، همچنین همایش‌هایی نیز با عنوان خلق عظیم و  همایش مربوط به شورای فرهنگ عمومی و اخلاق انتخاباتی نیز با رویکرد فعالیت‌های فرهنگی در انتخابات در استان برپا شد.

این مسئول اضافه کرد: بخشی از برنامه‌های اجرا شده ویژه عامه مردم بود، بخشی نیز ویژه دانشگاهیان، بخشی نیز مربوط به نامزدهای انتخاباتی و ... بود.

 

× مدیران دولتی نباید در انتخابات وارد شوند

اعلایی تصریح کرد: تمام تلاش من این بود که مدیران دولتی ورود به انتخابات نکنند، از امکانات دولتی استفاده نشود، با ساز و کار‌های تعریف شده در مقابل این تخلفات ایستادیم که یکی دو گزارش نیز در این رابطه دریافت شد که از امکانات شهرداری برای انتخابات استفاده شده بود که با آنها برخورد کردیم.  

استاندار ایلام گفت: در روز انتخابات نیز همه چیز در استان ایلام عالی بود حتی من در بازدید از ستادهای انتخاباتی قبل از برپایی انتخابت داشتم، چهره‌های مردم را با نشاط دیدم و عمدتا می‌گفتند اگر رای هم نیاوریم به تکلیف خود عمل کرده‌ایم. 

وی ادامه داد: متاسفانه از بعداز ظهر روز 12 اسفند فضا متغیر شد، یکی از کاندیداها شخصا با تلفن من تماس گرفت و اعلام کرد که در چندجا و در بیرون شعب تخلف انتخاباتی توسط هواداران فلان نامزد انجام می‌شود. 

این مسئول اضافه کرد: من بلافاصله کریمی رئیس بازرسی انتخابات استان ایلام را مامور پیگیری این قضیه کردم و کریمی نیز چند ساعتی این موضوع را پیگیری کرد.

اعلایی تصریح کرد: فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در شورای تامین استان ایلام دستور داد یک گروه افسر ارشد پیگیر این موضوع شوند.

 

× هیچ مستندی مبنی بر تخلف انتخاباتی در ایلام بدست نیامده است

استاندار ایلام گفت: با تلاش‌های صورت گرفته هیچ مستندی مبنی بر تخلف هواداران انتخاباتی در بیرون شعب ایلام به دست نیامد.

وی ادامه داد: روز 13 اسفندماه یکی از نامزدهای انتخاباتی با من تماس گرفت و بازهم اعلام تخلف در انتخابات کرد و همانجا مطالبی را بر علیه برخی از مسئولان استان و ستاد انتخابات استان ایلام مطرح کرد.

این مسئول اضافه کرد: من به این نامزد اعلام کردم که حرف شما وجاهت قانونی ندارد و این مباحث را تکرار نکنید و این حرف‌ها درست نیست.   

اعلایی تصریح کرد: متاسفانه پس از آن حرف و حدیث‌هایی علیه یکی از مسولان استان از سوی عده‌ای طرح شد.

 

× دستور پیگیری ماجرای اداعای تخلف در انتخابات ایلام صادر شده است

استاندار ایلام گفت: روز گذشته نیز شورای تامین استان ایلام برگزار شد و دستور اکید داده شد همه موضوعات باید پیگیری شود، از هیچ کس در این زمینه نخواهیم گذشت و موضوع را دنبال کرده و آن را به محکمه خواهیم کشاند.

 

× کسی که در انتخابات رای نیاورده حق تشویش اذهان عمومی را ندارد

این مسئول اضافه کرد: معنا ندارد کسی که در انتخابات رای نیاورده است افکار عمومی را مشوش کند.

اعلایی تصریح کرد: قطعا با متخلفین برخورد خواهد شد، حتی با شبکه‌ای که پیام‌هایی توسط تلفن همراه رد و بدل کرده‌اند نیز برخورد خواهد شد.

استاندار ایلام گفت: دستور داده شده که نیروی انتظامی استان با این موارد برخورد شدیدی داشته باشد، هیچ ملاحظه‌ای در این زمینه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: باید این افکار و این روش‌ها از استان ایلام دور کنیم، ما نیازمند به آرامش هستیم تا در پناه آرامش به موضوعات مختلف بپردازیم.

این مسئول اضافه کرد: ظاهرا یکی از نامزدهای انتخابات به استناد خبر یکی از رسانه‌های استان که قبل از اعلام رسمی مسئولان خبر اعلام نتایج را منتشر کرده، اظهار می‌کند که به استناد خبر این رسانه من نفر چهارم انتخابات ایلام بوده پس تخلف شده است.

اعلایی تصریح کرد: این درحالی است که استناد ما به اعلام نتایج انتخابات سایت رسمی وزارت کشور است نه جای دیگر و یکی از رسانه‌های استان هم که به این موضوع پرداخته بود نیز با مشکلاتی مواجه شد.

 

× هیئت نظارت بر انتخابات استان انتخابات ایلام را تایید کرده است

استاندار ایلام گفت: هیئت نظارت بر انتخابات استان انتخابات را تایید کرده است و این را به مرکز ارسال کرده است.

 وی ادامه داد: اتهاماتی را که به مسئولان سیاسی استان ایلام وارد شده را به شدت دنبال کرده و اصلا از این موضوع نخواهیم گذشت.

این مسئول اضافه کرد: رسانه‌ها کمک کنند که مردم استان در دور دوم نیز حضوری گسترده‌تر از مرحله نخست داشته باشند.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول