اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی:

الگوی اسلامی ایرانی با بهره‌گیری از هنر اشاعه یابد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی گفت: الگوی اسلامی ایرانی با بهره‌گیری از هنر باید اشاعه یابد.

الگوی اسلامی ایرانی با بهره‌گیری از هنر اشاعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت چهارشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اترک اظهار داشت: امروز دشمنان از هنر برای دستیابی به اهداف خود از جمله ضربه زدن به دین اسلام و مسلمانان استفاده می‌کند از این رو هنرمندان نیز برای متجلی کردن آموزه‌های دینی تلاش کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید هنر را قدر دانست و برای تقویت مبانی دینی تلاش کرد افزود: آخرت و انتظار از مفاهیم مهم اسلامی بوده که باید از سوی فیلمسازان و هنرمندان پرداخته شود.

این مسئول اثرات فیلم در خانواده‌ها را برشمرد و گفت: این موضوع حتی باعث سوق یافتن خانواده‌ها در نامگذاری فرزندان متأثر از فیلم های شده است، برهمین اساس اگر از هنر خوب استفاده شود برای جامعه سازنده خواهد بود.

استاندار خراسان شمالی از رئیس سازمان سینمایی کشور خواست تا برای احداث سینما و سالن در استان مساعدت و همچنین اعتبار لازم به منظور تعمیر سالن گلشن که هم ‌اکنون به عنوان سینما استفاده می‌شود اختصاص دهد.

دبیر یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فصل چهار اترک هم در این مراسم گفت: جشنواره منطقه ای سینمای جوان در بجنورد به منظور ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای رسیدن به سینمای ملی و با هدف تعمیم ارزش والای دینی برگزار شد.

حسین ثابت‌قدم عنوان کرد: یک ‌هزار و 761 اثر به دبیرخانه رسید که از این تعداد 136 اثر به بخش مسابقه راه یافت.

وی اکران 66 فیلم در شش سانس در زمان برگزاری جشنواره را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی عکس، پوستر فیلم، تور عکاسی، کارگاه فیلمنامه نویسی و نقد و بررسی فیلم از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه همزمان با برگزاری این جشنواره نمایشگاه عکس و پوستر فیلم هم برپا شد، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در قالب 58 قطعه عکس و 14 پوستر در حاشیه این جشنواره دایر شد.

یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اترک با شرکت هنرمندانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و همچنین خراسان شمالی  در چهار بخش فیلم، فیلمنامه، پوستر و عکس به مدت سه روز در بجنورد در جریان بود.

یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اترک از 21 اسفند جاری آغاز و تا 23 اسفند ادامه داشت.

انتهای پیام/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول