اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه علی ‌بن ‌ابیطالب(ع):

خدمت در نظام اسلامی یک نعمت الهی است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه علی ‌بن ‌ابیطالب(ع) گفت: خدمت در نظام اسلامی یک نعمت الهی است و تمام مسئولان باید با عملکرد صحیح شاکر این نعمت باشند.

خدمت در نظام اسلامی یک نعمت الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید حسن اکبری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناحیه مقاومت امام حسن(ع) اظهار داشت: همان طوری که در روایات اسلامی آمده است، مومنین در هر موقعیتی باید تلاش کنند تا امر پیامبر(ص) و ائمه(ع) را احیا کنند.

وی ابراز کرد: در روایتی از امام صادق(ع) مومن دارای ویژگی‌های هشت‌گانه‌ای شمرده شده که نخستین ویژگی آن است که در آزمون‌های الهی  بردبار باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه علی ‌بن ‌ابیطالب(ع) با بیان اینکه یکی از آزمون‌ها در زندگی انسان قبول کردن مسئولیت‌هاست، افزود: وارد شدن به عرصه پذیریش مسئولیت، آزمون بزرگی برای مردان با اراده است.

وی گفت: طبق معارف اسلامی کسی که مسئولیتی را به عهده می‌گیرد نباید در مراوده با مردم هیچ تفاوتی در رفتار خود بدهد، بلکه باید در مقابل آنها متواضع‌تر و خاشع‌تر از قبل باشد.

اکبری ادامه داد: فرصت مسئولیت در انقلاب اسلامی، فرصتی است که به برکت خون شهدا برای عده‌ای فراهم می‌شود و افراد از این فرصت باید برای خدمت به مردم استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: خدمت به مردم و استفاده از فرصت‌ مسئولیت در این نظام هم می‌تواند به اعتلای جامعه اسلامی کمک کند و هم سبب سعادت اخروی و تضمین دین و دنیای افرادی که این مسئولیت را می‌پذیرند، می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه علی ‌بن ‌ابیطالب(ع) اضافه کرد: مسئولیت‌ها نعمتی است که خداوند به انسان می‌دهد و انسان باید با همت خود این نعمت را با عملکرد درست، نگه دارد.

وی افزود: هیچ صوابی بالاتر از خدمت به جامعه دینی و یک ملت پاک و نجیب در نظام جمهوری اسلامی نیست و تمام مسئولان کشور باید این نعمت را قدر بدانند و با کارهای محکم و خدمات استوار شکر آن را به جا بیاورند.

اکبری اذعان داشت: یکی دیگر از ویژگی‌های مومن این است که در برابر سختی‌ها و ناملایمات بردبار باشد و با یک مشکل کوچک از ادامه مسیر خود باز نماند.

وی گفت: عمل کردن به جای سخنوری، شاکر بودن در نعمت‌ها، قانع بودن به ظرف روزی که خدا به او اعطا کرده و دین فروشی نکردن به خاطر دوستی از دیگر ویژگی‌هایی است که یک مومن باید داشته باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه علی ‌بن ‌ابیطالب(ع) ابراز داشت: مومن اگر با کسی دشمنی هم داشته باشد، در مخالفت با او زیاده‌روی نمی‌کند و زبان و دست خود را در آزار به دیگران آزاد نمی‌گذارد.

وی با بیان اینکه مومن اهل مراعات و دقت است، خاطرنشان کرد: مومن در واقع کسی است که جسم و روان خودش را در رنج می‌افکند، اما مردم از دست او آسوده هستند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول