اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر خبر داد

فعالیت 170 شورای اسلامی شهر، بخش و روستا در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان بوشهر از فعالیت 170 شورای اسلامی شهر، بخش و روستا در استان بوشهر خبر داد.

فعالیت 170 شورای اسلامی شهر، بخش و روستا در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عباس دهقان صبح امروز در نشست شورای اسلامی استان بوشهر با حضور اعضا اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا همواره در پیشبرد اهداف توسعه‌ای شهرهای استان نقش مهمی داشته‌اند.

وی بیان کرد: تلاش اعضای شورای اسلامی استان حل مشکلات مردمی و فراهم کردن زمینه برای تسریع در مسائل توسعه‌های شهرها و روستاهاست.

دهقان با تاکید بر پیگیری طرح نظارت و ارزشیابی عملکرد در سال آینده افزود: در سال آینده نشریه تخصصی شورای اسلامی استان منتشر می‌شود که این نشریه از 3 بخش اطلاع رسانی، پژوهشی و آموزشی تشکیل خواهد شد.

 

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر تشکیل شورای پژوهشی و همایش پیوست‌های فرهنگی در مدیریت شهری را از دیگر برنامه‌های شورای اسلامی استان را بیان کرد.

 

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر با اشاره به اقدامات و تجربیات شورای سوم گفت: در حال تنظیم یک کتابنامه یا سررسید هستیم که در این کتابنامه تمام اعضای شورای اسلامی سوم استان بوشهر همراه با عملکرد شوراها منتشر خواهد.

وی با بیان برنامه‌های اجرا شده در سال 90 گفت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها یک پروژه عظیم ملی بود که با همکاری دستگاه‌هایی همچون شوراهای اسلامی شهر و روستا به خوبی اجرا شد و بزودی ثمرات این طرح بزرگ به منصه ظهور خواهد نشست.

 

دهقان افزود: در سال 90 در هفته شوراها برای نخستین‌بار شورای عالی و تمامی شوراهای کشور با مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)دیدار کردند که حضرت آقا در این جلسه گفتند "شوراها نباید فراتر از قانون حرکت کنند و شوراها نباید بی خاصیت عمل کنند".

 

دهقان اظهار داشت: پیش نویس برنامه پنجم توسعه نوشته شده است، برنامه پنجم توسعه برای سال‌ها 91 تا 95 طرح ریزی شده است که تدوین این چشم انداز بر اساس شرایط هر شهر و منطقه متفاوت است و افق خوبی را برای برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مناطق کشور ترسیم می‌کند.

 

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر در ادامه با اشاره به راه اندازی سایت شورای استان بیان داشت: تفاهم نامه همکاری با 10 دستگاه استان به امضاء رسیده است که این تفاهمنامه‌ها قدم مؤثری در پیشبرد اهداف متعالی شورا دارد.

 

دهقان گفت: در استان 9 شورای اسلامی شهرستان، 32 شورای اسلامی شهر، 23 شورای اسلامی بخش و 115 شورای اسلامی روستا وجود دارد که در سال 90  جلسات مداوم و مستمری را با استاندار، معاونان استاندار و مدیران کل استان برگزار کرد.

 

وی ادامه داد: ساختمانی دائمی برای شورای استان در بافت تاریخی در نظر گرفته شده است که بزودی این مکان نقل مکان می‌شود.

 

رئیس شورای اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: طرح آسیب شناسی شورای اسلامی در سال آینده اجرایی می‌شود و چهار فرآیند این طرح نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصت‌ها در شوراها است.

دهقان با قدردانی از حماسه آفرینی استان بوشهر در انتخابات 12 اسفند از تمامی کسانی که در هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن انتخابات سهیم بودند اعم از هیئت نظارت و اجرایی، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که سلامت انتخابات را تضمین کردند و مردم شریف این استان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول