اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور ارشد نماینده سازمان ملل در ایران خبر داد

اجرای برنامه عمران سازمان ملل در 177 کشور

خبرگزاری فارس: مشاور ارشد نماینده سازمان ملل در ایران از اجرای سند همکاری ایران و برنامه عمران سازمان ملل از سال 91 خبر داد و گفت: برنامه عمران سازمان ملل در 177 کشور فعال است.

اجرای برنامه عمران سازمان ملل در 177 کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، نشست نهایی تدوین سند همکاری‌های ایران و برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) در زمنیه مدیریت بحران دیروز و امروز  به میزبانی جمعیت هلال احمر مازندران در ساری برگزار شد.

در این نشست ساناکاساهورسینها مشاور ارشد نماینده سازمان ملل متحد در ایران، هادی خنجری مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران و مهدی ولی‌پور سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران نیز حضور داشتند.

ساناکاساهورسینها مشاور ارشد نماینده سازمان ملل در ایران ظهر امروز در سخنانی با بیان اینکه برنامه عمران سازمان ملل در 177 کشور جهان فعال است، تصریح کرد: ایران با توجه به حادثه‌خیزی دارای تجربیات ارزشمندی در مدیریت بحران است که تبادل این تجربیات در سطح جهانی از طریق UNDP امکان‌پذیر خواهد بود.

وی همچنین با اعلام اینکه برنامه عمران سازمان ملل آمادگی دارد در حوزه‌های مختلف مدیریت بحران و کاهش خطرپذیری نقاط حادثه‌خیز و همچنین تدوین اولویت‌ها با دولت جمهوری اسلامی همکاری کند و تجربیات جهانی را در اختیار ایران قرار دهد، گفت: تدوین این سند و امضای آن در اوایل سال آینده می‌تواند چشم‌انداز نوینی را در مسیر همکاری‌های ایران با برنامه عمران سازمان ملل متحد قرار دهد.

رئیس کارگروه مشترک مدیریت بحران نیز در سخنانی گفت: سند همکاری جامع پنج‌ساله (2016-2012) بین دولت جمهوری اسلامی و سازمان ملل متحد در پنج حوزه محیط زیست، بهداشت و سلامت، فقرزدایی، کنترل مواد مخدر و مدیریت بحران در شهریور 1390 به امضای طرفین رسید.

مصطفی محقق خاطرنشان کرد: بر این اساس برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) و سازمان مدیریت بحران کشور با همکاری و مشارکت سازمان‌های معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری،‌ مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی مطالعات و برنامه‌ریزی همکاری‌های مشترک را در قالب کارگروهی از ابتدای سال 90 آغاز کردند.

محقق خاطرنشان کرد: تلاش‌های انجام شده در حال حاضر منجر به تهیه پیش‌نویس سند همکاری‌های پنج‌ساله دولت جمهوری اسلامی با برنامه عمران ملل متحد (UNDP) شده که نشست دو روزه ساری به منظور نهایی کردن این سند برای امضای میان ایران و برنامه عمران ملل متحد در اوایل سال 1391 است.

هادی خنجری مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز با تاکید بر ضرورت برگزاری اینگونه جلسات در استان گفت: استانداری مازندران آماده هر نوع همکاری فنی و پشتیبانی در این زمینه است و مازندران با توجه به حادثه‌خیزی می‌تواند به‌عنوان پایلوتی برای اجرای اینگونه برنامه‌ها باشد.

مهدی ولی‌پور سرپرست جمعیت هلال احمر مازندران نیز گفت: استان مازندران با توجه به شرایط اقلیمی، جغرافیایی و انسانی یکی از استان‌های حادثه‌خیز کشور محسوب می‌شود و برگزاری این نشست‌ها می‌تواند به تبادل تجربیات و بررسی راهکارهای کاهش خسارات کمک کند.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول