اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور سرپرست مدیریت بحران کشور محقق شد

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سازمان مدیریت بحران کشور و پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: تفاهمنامه همکاری بین سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان منطقه ویژه پارس منعقد شد.

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین سازمان مدیریت بحران کشور و پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه حسن قدمی صبح امروز در نشست راهبردی ستاد مدیریت بحران کشور و انعقاد این تفاهمنامه در مرکز همایش‌های خلیج فارس عسلویه اظهار داشت: ایجاد و گسترش همکاری‌های فی ما بین در زمینه امدادی، آموزشی، تجهیزاتی و ... در راستای ارتقای سطوح مدیریت بحران و کسب آمادگی مطلوب در شرایط اضطراری و بحران در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از مهم‌ترین اهداف امضای تفاهمنامه میان سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

معاون وزیر و سرپرست ستاد مدیریت بحران کشور خاطر نشان کرد: وجود نیروگاه اتمی بوشهر و تاسیسات راهبردی و عظیم صنعت نفت، گاز و پتروشیمی موجود در نقاط حساس و استراتژیک استان بوشهر، دلیل و هدف اصلی برگزاری این نشست در عسلویه است.

قدمی تصریح کرد: کنترل و تمرکز بر روی حوادث انسان‌ساخت از ضروری‌ترین شاخص‌های مدیریت بحران در کشور است.

وی اضافه کرد: برای پایش و مدیریت بحران‌ها، همکاری و تعامل با تمام دستگاه‌ها و نهادهایی که مدیریت تاسیسات راهبردی تولید انرژی کشور به ویژه تاسیسات صنایع نفتی را بر عهده دارند در اولویت کار ستاد مدیریت بحران کشور است و در این راستا اقدامات شایسته‌ای در حال انجام است. 

با امضای این تفاهمنامه طرفین در راستای دستیابی به منافع ملی و منطقه‌ای و با عنایت به حساسیت ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تلاش خواهند کرد تا با همکاری مطلوب و هدفمند مدیریت بحران را به حد اعلای خود رسانده و از هیچ کوششی خودداری نخواهند کرد.

این تفاهمنامه با موضوع توسعه همکاری در فعالیت‌های علمی- پژوهشی- کاربردی و اجرای پروژه‌های مطالعاتی، پژوهشی، توسعه‌ای، عملیاتی و انجام خدمات مورد نیاز منطقه ویژه در زمینه مدیریت بحران و برگزاری دوره‌های آموزشی در چارچوب تعیین شده در این تفاهمنامه و قراردادهایی که در آینده با توجه به نیاز و امکانات طرفین به این تفاهمنامه اضافه می‌شود در راستای ارتقای کیفی و کمی ظرفیت‌ها و توانایی‌های منطقه ویژه و استان در رویارویی با سطوح مختلف بحران و ایجاد هماهنگی لازم برای آمادگی نیروها و تجهیزات در مواقع بحران تنظیم شده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول