اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال 91

تأیید نسخ بیماران در چهارمحال و بختیاری مکانیزه می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون بیمه خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 91 تأیید نسخ بیماران مراجعه‌کننده به مراکز خدمات درمانی این استان مکانیزه می‌شود.

تأیید نسخ بیماران در چهارمحال و بختیاری مکانیزه می‌شود

جواد حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: به‌ منظور رفاه حال بیمه‌شدگان تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که بر اساس آن بیمه‌شدگان دیگر لازم نیست برای تأیید نسخ خود به اداره مرکزی بیمه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه این طرح در دو فاز اجرایی می‌‎شود، گفت: فاز نخست این طرح در اداره مرکزی بیمه و برخی از مراکز داروخانه فعال در مرکز استان اجرایی می‎شود.

حیدری ادامه داد: همچنین فاز دوم این طرح در دیگر مراکز درمانی و داروخانه‌های شهرستان‌های هفت‌گانه استان که داروهای پرمصرف و گران‌قیمت را عرضه می‌کنند، اجرا خواهد شد.

معاون بیمه خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مزایای اجرایی شدن این طرح، گفت: تأیید نسخ بیماران به‌صورت شبانه‎روزی از مهمترین مزایای این طرح محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بیمه‌شدگان پس از تأیید نسخ خود کد رهگیری در پشت دفترچه‌های خود دریافت خواهند کرد و دیگر لزومی ندارد که برای تأیید نسخ خود به مراکز بیمه مراجعه کنند.

حیدری سقف تأیید نسخ بیماران را تا سقف 400 هزار ریال اعلام کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح سقف تأیید نسخ افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 535 مرکز درمانی دولتی و خصوصی در این استان وجود دارد، گفت: از این تعداد بیش از 113 مرکز دولتی شامل درمانگاه شبکه بهداشتی درمانی و 422 موسسه خصوصی و بیمارستان غیردولتی است.

حیدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 درصد حق سرانه مصوب برای بیماران صعب‌العلاج توسط دولت و 70 درصد آن را خود شخص می‌پردازد.

معاون بیمه خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 90 درصد حق سرانه مصوب افراد در مراجعات بستری توسط دولت پرداخت می‎شود، گفت: این در حالیست که 70 درصد حق سرانه مصوب افراد در مراجعات سرپایی و پاراکلینیک توسط دولت و 30 درصد را خود شخص پرداخت می‌کند.

وی اجرای پوشش صد درصدی بیمه در این استان را از برنامه‌‎های این اداره کل در سال‌ جاری برشمرد و گفت: در حال حاضر 40 هزار نفر در این استان تحت پوشش هیچگونه بیمه‌ای قرار ندارد که با اجرای طرح پوشش صد درصدی بیمه این افراد بیمه می‌شوند.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول