اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتخابات نهم- 299

قربانی: راه‌اندازی 2799 شعبه اخذ رای نیمه‌ مکانیزه در مازندران

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان مازندران اعلام کرد: 2 هزار و 799 شعبه اخذ رای نیمه مکانیزه در استان مازندران برای 12 اسفندماه راه‌‌اندازی شد.

قربانی: راه‌اندازی 2799 شعبه اخذ رای نیمه‌ مکانیزه در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابوذر قربانی لحظاتی قبل در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات مازندران اظهار داشت: نرم‌افزار «استعلام شماره ملی و ارسال فرم نتیجه شمارش»، به منظور بررسی اعتبار شماره ملی ر‌ای‌دهنده در شعب اخذ رای و ارسال نتیجه قرائت و شمارش آرای شعبه به ‌صورت الکترونیکی و منطبق بر قانون و دستورالعمل‌های اجرایی در شعب اخذ رای استان راه‌اندازی و درحال کار است.

وی تصریح کرد: پس از ورود اطلاعات شماره ملی یا سری سریال شناسنامه و تاریخ تولد، نرم‌افزار ابتدا هویت و همچنین عدم رای تکراری را در بانک اطلاعاتی محلی موجود در شعبه بررسی کرده و نتیجه را به کاربر نمایش می‌دهد و سپس اطلاعات وارد شده را به مرکز ارسال می‌کند و پس از دریافت اطلاعات که در همان لحظه انجام می‌شود نتیجه دریافتی از مرکز (وضعیت رای تکراری) را نیز به کاربر نمایش می‌دهد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این استان از لحاظ برقراری ارتباط با سرور مرکز مستقر در وزارت کشور از طریق پروتکل USSD و Dialup مشکلی ندارد.

قربانی تصریح کرد: در صورتیکه سیستم موجود در مرکز به سیستم شعبه به هر دلیلی پاسخ ندهد یا اگر وسایل ارتباطی موجود در شعبه دچار مشکل شود در حالت Offline امکان ادامه و ثبت اطلاعات رای‌دهنده در سیستم وجود دارد به محض حل مشکل، برنامه به صورت اتوماتیک اطلاعات را به مرکز ارسال می‌کند.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان مازندران در ادامه گفت: صورت‌جلسه شمارش بعد از پایان رای‌‌گیری انجام می‌شود.

قربانی اذعان داشت: در این فرم باید تعداد آرای شمارش شده هر شخص در مقابل نام کاندیدا و به صورت عددی در قسمت تعداد رای درج شود. سپس این اطلاعات ذخیره و امکان چاپ صورت‌جلسه و ارسال آن به مرکز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول