اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد

محدودیت ترافیکی چهارشنبه آخر سال در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور گیلان از محدودیت ترافیکی درون شهری چهارشنبه آخر در این استان خبر داد.

محدودیت ترافیکی چهارشنبه آخر سال در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت سید تقی امینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: محدودیت‌های ترافیکی از عصر امروز در شهرهای استان به ویژه رشت اجرا می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه تردد موتورسیکلت از 4 عصر امروز در محدوده گلسار رشت ممنوع است افزود: این ممنوعیت تردد تا ساعت 10 امشب ادامه دارد.

این مسئول با بیان اینکه در رشت تنها یک نقطه محدودیت شدید اعمال می‌شود ابراز داشت: در بریدگی‌های مسیر گلسار رشت محدودیت‌هایی اعمال شده و در آماده‌باش کامل هستیم.

وی انتخاب محدوده گلسار رشت را به دلیل بالا بودن حوادث چهارشنبه‌سوری در این منطقه عنوان کرد و اذعان داشت: ماموران پلیس در تمام نقاط شهر آماده‌باش هستند.

امینی با برشمردن اقدام‌های پلیس راهور گیلان در سال جاری خاطر نشان کرد: در 11 ماهه امسال 222 نفر بر اثر حوادث رانندگی درون شهری گیلان جان خود را از دست دادند که نسبت به 220 نفر کشته مدت مشابه سال گذشته، یک درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در بحث تصادفات جرحی و فوتی نیز 987 نفر کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود که 27 درصد کاهش تصادفات در مدت مذکور بوده است.

رئیس پلیس راهور گیلان بیشترین آمار فوتی‌ها را مربوط به عابران پیاده و موتورسواران عنوان کرد و بیان داشت: در مدت مذکور 63 نفر راکب و 119 نفر عابر پیاده جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه سرنشین‌های خودرو 7 درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات جرحی را به خود اختصاص داده است خاطر نشان کرد: افراد کهنسال بیشترین افراد کشته‌های تصادفات بودند که به دلیل عدم توانایی استفاده از پل‌‌های عابر پیاده جان باختند.

امینی نصب سرعت‌کاه در معابر شهری رشت را با همکاری شهرداری این شهر عنوان کرد و یادآور شد: با نصب این سرعت‌کاه تلاش شده تا به ویژه در حاشیه شهرها آمار کشته‌های عابر پیاده کاهش یابد.

وی تخلفات حادثه‌ساز درون شهری گیلان را 19 درصد عنوان کرد و افزود: برخورد با متجاوزان عبور از چراغ قرمز 7 درصد بوده است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با بیان اینکه در دی ماه امسال 3 هزار و 592 نفر اعمال قانون شدند تصریح کرد: در قانون جدید رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی عبور از چراغ قرمز 100 هزار تومان جریمه دارد.

وی درباره میزان تخلفات راهنمایی و رانندگی درون شهری در استات بیان داشت: در بخش تجاوز به چپ 5 درصد، عبور از محل ممنوعه 4 درصد و حرکت به طور مارپیچ نیز 2 درصد کاهش داشتیم.

امینی معاینه فنی را 29 درصد و حرکت خلاف جهت نیز دو درصد با کاهش عنوان کرد و ابراز داشت: در مجموع میزان تخلفات حادثه‌ساز درون شهری گیلان 7 درصد کاهش داشته است.

وی عدم توجه به جلو را بیشترین تخلفات رانندگی درون شهری ذکر کرد و متذکر شد: در 11 ماهه نخست امسال دو هزار و 140 مورد تخلف عدم توجه به جلو در استان رخ داد که بیشترین تخلفات رانندگی درون شهری بوده است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به اینکه بیشترین متخلفان رانندگی درون شهری استان دارای مدرک تحصیلی دیپلم بودند اذعان داشت: این افراد 3 هزار و 261 نفر را شامل می‌شدند.

وی بیشترین سن رانندگان متخلف را 25 تا 30 سال عنوان کرد و افزود: در سال جاری این افراد با 211 نفر بیشترین تخلفات رانندگی درون شهری در گیلان را مرتکب شدند.

امینی با بیان اینکه بیشتر وقوع تصادفات در هوای خوب و آفتابی صورت گرفته است خاطر نشان کرد: در چنین هوایی راننده با تصور اینکه هوا صاف و آفتابی است با سرعت و سبقت غیرمجاز رانندگی کرده و موجب وقوع تصادف شده است.

وی تعداد شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودرو در مدت مذکور را 2 هزار و 107 مورد ذکر کرد و یادآور شد: در گیلان 71 آموزشگاه رانندگی وجود دارد که از این تعداد 68 آموزشگاه فعال است.

رئیس پلیس راهور گیلان شعار این پلیس در سال 91 را «بهار من رضایت و امنیت توست»، عنوان کرد.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول