اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندهی انتظامی کرمان:

تأمین امنیت مسافران در دستور کار پلیس است

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: تأمین امنیت مسافران، راه‌اندازی ایستگاه‌های پلیس ویژه نوروز و برگزاری عملیات امداد و نجات از جمله طرح‌های پلیس کرمان برای تأمین امنیت میهمانان نوروزی است.

تأمین امنیت مسافران در دستور کار پلیس است

علیرضا پریور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به هشدارهای پلیسی در روزهای پایانی سال اظهار داشت: چهارشنبه آخر سال یکی از آیین‌های نوروزی ما ایرانیان است که ریشه در جشن‌های آتش با سده دارد و پس از شکل گرفتن در یک بستر و بافت اقتصادی و فرهنگی در دنیای مدرن تحت تاثیر فناوری و تحولات شهر‌نشینی قرار گرفته و تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه مراسم چهارشنبه آخر سال طی سال‌های اخیر دچار تحریفات گسترده‌ای شده است، افزود: این جشن در دهه‌های اخیر نمادی از خرده فرهنگ شده و برخی از رفتارها و ناهنجاری‌هایی که در آن رخ می‌دهد نیز برخواسته از این ویژگی است.

پریور ابراز داشت: با توجه به اینکه برگزاری این مراسم موجب سوء ‌استفاده برخی از افراد و مزاحمت آنان برای شهروندان می‌شود، پلیس با اجرای طرح‌های مختلف در چهارشنبه آخر سال با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی به شدت برخورد می‌‌کند. 

وی همچنین از توقیف خودرو و موتورسیکلت افرادی که با ایجاد مزاحمت موجب سلب آسایش شهروندان می‌شوند تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد.

پریور هدف از برگزاری این طرح‌ها را تأمین امنیت، نظم و آسایش شهروندان و کاهش خطرات ناشی از انفجار مواد محترقه عنوان و برخورد قاطع با فروشندگان و مصرف کنندگان مواد محترقه و اراذل و اوباش‌، جلو‌گیری از فروش مواد اولیه رنگ‌سازی به افراد غیر ‌مجاز، تشدید اقدامات پیشگیری از سرقت منازل و کنترل افراد سابقه‌دار را از آن جمله ذکر کرد.

وی به افزایش مسافرت‌های برون شهری در فصل بهار و تعطیلات نوروزی اشاره کرد و افزود: از رانندگان درخواست داریم با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی جان خود و مسافران را بیمه کنند تا موجب بروز حوادث تلخ در آستانه سال نو نشوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان ابراز داشت: مأموران پلیس راه و راهنمایی و رانندگی با اجرای طرح‌های مختلفی به منظور کاهش تصادفات و کمک به همشهریان در این نوروز به طور مستمر حضور دارند.

وی بیان داشت: تأمین امنیت مسافران نوروزی‌، ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه‌های پلیس ویژه نوروز و برگزاری عملیات امداد و نجات از جمله طرح‌های پلیس کرمان برای تأمین امنیت شایسته میهمانان نوروزی است.

پریور با اشاره به پاسخ‌گویی شبانه‌روزی مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه ناآرامی مراتب را به این مرکز اطلاع دهند.

وی از نظارت تیم‌های مختلف بازرسی بر عملکرد مأموران انتظامی در این ایام خبر داد و گفت: شهروندان در صورت داشتن هرگونه پیشنهاد، انتقاد، شکایت و یا قدردانی از عملکرد پلیس، موضوع را با شماره 197 در میان بگذارند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول