اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن خلخال خبر داد

مشارکت 110 مهندس ناظر مسکن در روستاهای خلخال

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن شهرستان خلخال گفت: 110 مهندس ناظر تولید مسکن در مناطق روستایی و شهری شهرستان خلخال فعالیت می‌کنند.

مشارکت 110 مهندس ناظر مسکن در روستاهای خلخال

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز محمدی عصر امروز در نشست دوره آموزشی ارتقای سطح علمی و تجربی ناظران مسکن روستایی در خلخال اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی به مدت سه روز از آخرین یافته‌های علمی و تجربی در این حوزه استفاده می‌کنند.

وی اهمیت حضور ناظران تولید مسکن روستایی را یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به این‌که اغلب روستانشینان ما در زمینه تولید کیفی و فنی مسکن اطلاعات کافی ندارند، با هدف مراقبت از تولید مسکن با کیفیت و رفع بسیاری از دغدغه‌ها در این زمینه مهندسان ناظر را به کارگیری کردیم تا بتوانند بر ساخت و سازها نظارت فنی و علمی داشته باشند.

محمدی خاطر نشان کرد: به لحاظ اهمیت مسکن روستایی و حضور ناظران مسکن به عنوان افرادی که بر کار ساخت و ساز نظارت دارند دوره سه روزه آموزشی ارتقای علمی و تجربی آنها در دانشکده علمی – کاربردی خلخال تشکیل شده است.

این مسئول اضافه کرد: ناظران پس از گذراندن این دوره‌ها موفق به تمدید پروانه نظارت روستایی می‌شوند.

وی ادامه داد: سهمیه مسکن روستایی در شهرستان خلخال از سال 89 تا 90 یک هزار و 800 واحد مسکن روستایی بوده است.

به گزارش فارس، رئیس بنیاد مسکن خلخال گفت: ‌از این تعداد تاکنون 990 واحد به بانک عامل معرفی شده و با بسیاری از صاحبان این واحدها عقد قرارداد انجام شده است.

محمدی افزود: 60 درصد معرفی‌شدگان به بانک‌‌های عامل بعد از مرحله عقد قرارداد پایان کار دریافت کردند و هم اکنون نیز در واحدهای خود سکونت دارند.

وی مبلغ وام‌های مسکن روستایی را 10 میلیون تومان توصیف کرد و اظهار داشت: این مبلغ قرار است به 12.5 میلیون تومان افزایش یابد که تاکنون ابلاغ رسمی در این زمینه انجام نشده است.

محمدی تصریح کرد: این وام‌ها با بهره بانکی پنج درصد و با بازپرداخت 12 ساله به صاحبان واحدهای مسکونی کم دوام و بی‌دوام روستایی پرداخت می‌شود.

وی از ناظران به عنوان چشم تیزبین حراست و صیانت از ساخت با کیفیت نام برد و خاطر نشان کرد: ناظران نباید اجازه دهند در ساخت و سازهای روستایی کمترین قصور و کوتاهی منجر به تولید مسکن بی‌کیفیت شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول