اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی همدان:

کیفیت ساخت مسکن مهر در استان همدان مطلوب است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان و توسعه فناوری‌های نوین اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: بهره‌وری از مواد و مصالح ساختمانی کارآمد از اقدامات این اداره کل در زمینه بهینه‌سازی ساختمان‌ها است.

کیفیت ساخت مسکن مهر در استان همدان مطلوب است

مسعود شاه‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در همدان ضمن تأکید بر ترویج و بهینه‌سازی ساختمان‌ها، اظهار داشت: یکی از اقدامات ما در این زمینه نظارت بر ساخت ابنیه‌های عمومی و مسائل مربوط به سیما و منظر شهری در راستای رسیدن به معماری بهینه است.

وی در ارتباط با قانون مقررات ملی ساختمان افزود: این قانون شامل مجموعه قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها و استانداردها در مباحث مختلف به منظور رسیدن به ساخت و اجرای ساختمان‌های بهینه از لحاظ ایمنی، بهداشت، بهره‌دهی مناسب، آسایش و صرفه اقتصادی است.

سرپرست اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: وزارت مسکن و شهرسازی سابق وظیفه بررسی شهرسازی در قالب طرح‌های جامع و تفصیلی را برعهده داشت و در طرح‌های جامع و تفصیلی نسبت به جمعیت، سطح، سطوح و سرانه‌ها اقدام به تعیین کاربری‌های مختلف عمومی و خصوصی کرده است.

وی ادامه داد: از کاربری‌های عمومی می‌توان به کاربری‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، پارکینگ‌ها، پارک‌ها و فضای سبز و از کاربری‌های خصوصی نیز می‌توان به کاربری‌های مسکونی، باغ‌ها و تجاری اشاره کرد.

شاه‌محمدی اضافه کرد: این موضوعات عنوان شده پس از تصویب در جلسات مختلف و تأیید شورای عالی شهرسازی معماری کشور به شورای وزارت‌های ذیربط ابلاغ می‌شود.

وی در ارتباط با حل مشکلات شهرسازی اظهار داشت: برای حل مشکلات شهرسازی قبل از هرگونه اقدام عملی باید کار کارشناسی در قالب آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات شهری با حضور اساتید دانشگاه، مجریان و صاحب‌نظران مختلف در این عرصه صورت و راهکارهای مشخصی ارائه شود.

سرپرست اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی همدان کیفیت ساخت مسکن‌های مهر را در استان مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: با توجه به لزوم ساخت این مسکن‌ها در یک مدت زمان کوتاه بررسی‌های به عمل آمده در مورد انطباق مسکن‌های مهر با مقررات ملی ساختمان و توجه به کیفیت بالا در کنار کمیت بالا در این حوزه صورت گرفته است.

وی درباره مکان‌یابی مسکن‌های مهر بیان داشت: با توجه به اینکه قیمت زمین در قیمت کل این ساختمان‌ها منظور نشده باید در حد امکان از زمین‌هایی که در مالکیت دولت بوده است، استفاده کرد.

شاه‌محمدی ابراز داشت: دولت خدمتگزار در امر ساخت مسکن مهر با بهره‌گیری از زمین‌هایی با کاربری مسکونی و در حد امکان در مناطق مساعد اقدام به ساخت این مسکن‌ها کرده و در مناطقی که این کار میسر نبوده، تأسیسات شهری و امکانات رفاهی فراهم کرده است.

وی با اشاره به نظارت کامل سازمان نظام مهندسی بر انجام پروژه‌ها خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی در قالب ناظران پروژه‌های مختلف بر تطابق عملیات اجرایی با مقررات ملی ساختمان نظارت و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اهمال در انجام امور مذکور ضمن ارائه به سازمان نسبت به رفع نواقص اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول