اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کردستان اعلام کرد

اجرای طرح پایش سلامت جامعه ایثارگران در کردستان / پرداخت 2200 مورد تسهیلات مسکن

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید کردستان از اجرای طرح پایش سلامت جامعه ایثارگران کردستان به منظور تسهیل در امر خدمات بهداشتی و درمانی به افراد نیازمند خبر داد.

اجرای طرح پایش سلامت جامعه ایثارگران در کردستان / پرداخت 2200 مورد تسهیلات مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید در سنندج اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند 58 به فرمان امام (ره) و با سه هدف خدمت به شهدا، ترویج روحیه ایثار و شهادت و خدمت به جانبازان و خانواده‌های شهدا تأسیس شد که تاکنون خدمات بسیار ارزشمندی را ارائه کرده است.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان، استقلال و سرافرازی امروز ایران اسلامی به برکت خون شهیدانی است که برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و شجاعانه در برابر دشمنان این دین الهی ایستادند.

سلیمانی خدمت به خانواده‌های شاهد و جامعه ایثارگران را لطفی الهی دانست و اضافه کرد: زنده‌نگهداشتن یاد و خاطر شهدا و خدمت به خانواده‌های آنان رسالتی شرعی و عمومی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان افزود: در حال حاضر بنیاد شهید در قالب چند معاونت در حوزه‌های مختلف به جامعه هدف خویش در کشور و استان خدمات ارائه می‌کند.

به گفته سلیمانی، بنیاد شهید استان در حال حاضر از 2 هزار دانش‌‌آموز شاهد و ایثارگر و 4 هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی سطح استان حمایت‌های مادی و معنوی می‌کند.

 * اجرای طرح پایش سلامت جامعه ایثارگران در کردستان

وی در ادامه به اجرای طرح پایش سلامت جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: با توجه به محدویت‌های جانبازان و والدین مسن شهدا مبنی بر عدم دسترسی به اماکن درمانی، این طرح در سطح استان اجرا می‌شود.

وی از پرداخت 100 درصد هزینه‌های درمان جامعه ایثارگران خبر داد و گفت: هزینه‌های درمانی جامعه ایثارگران شاغل در ادارات و ارگان‌های مختلف به طور کامل توسط ادارات پرداخت می‌شود.

به گفته سلیمانی، هزینه‌های درمانی سایر خانواده‌های شاهد و ایثارگر نیز توسط خود بنیاد به صورت 100 درصد پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید کردستان خاطرنشان کرد: علاوه بر پرداخت هزینه‌های بیمه همگانی و تکمیلی، پروتز و خدمات مختلف دیگری به جانبازان درصد بالا نیز توسط وزارت بهداشت و درمان پرداخت می‌شود.

 * اعطای 2200 وام مسکن به جامعه ایثارگران کردستان

وی همچنین از اعطای 2 هزار و 200 مورد وام مسکن مهر به جامعه شاهد و ایثارگر استان در سال‌جاری خبر داد و افزود: پرداخت این میزان تسهیلات مصوب سال‌جاری است که امیدواریم با حمایت و تعامل کامل بانک‌های عامل به صورت 100 درصدی محقق شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان افزود: ساماندهی گلزارهای شهدا در شهرها و روستاهای استان از دیگر اولویت‌های بنیاد است که با جدیت هرچه تمام‌تر در سطح استان دنبال می‌شود.

به گفته سلیمانی، در حال حاضر تمامی گلزارهای شهدا در شهرهای مختلف استان ساماندهی شده و اعتبار خوبی نیز برای ساماندهی گلزارهای کوچک و یا چند مزاری اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول