اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی خبر داد

ارجاع 407 مورد همسر آزاری به پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی از ارجاع 407 مورد همسر آزاری در 10 ماه امسال به پزشکی قانونی استان خبر داد.

ارجاع 407 مورد همسر آزاری به پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا نورس پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 406 مورد بوده 0.2 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به بیشترین مورد همسر آزاری از ابتدای سال گفت: ماه‌های خرداد و اردیبهشت به ترتیب با 59 و 52 مورد بیشترین و ماه‌های مهر و آبان به ترتیب 27 و 28 مورد کمترین آمار مراجعان همسر آزاری را طی 10 ماه امسال داشته‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سطح استان آمار دقیقی از میزان همسر آزاری وجود ندارد، گفت: براساس آمار مراجعه‌ کنندگان به پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی در 10 ماه امسال 407 مورد همسر آزاری ثبت شده که 387 مورد زنان و 20 مورد مردان شاکی بوده‌اند.

نورس یادآور شد: همسر آزاری به شکل‌های مختلف در جوامع بروز می‌کند و در هر خانواده‌ای با هر شرایط و موقعیت اجتماعی ممکن است نمونه‌ای از همسر آزاری وجود داشته باشد.

وی افزود: در شهرستان‌های بیرجند و فردوس به ترتیب با 288 و 31 مورد بیشترین و قاینات و سربیشه با هشت و 9 مورد کمترین آمار مراجعان همسر آزاری به مراکز پزشکی قانونی استان ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارت‌های زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنت‌ها و احادیث بزرگان دینی و ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی می‌توان موارد همسر آزاری را به حداقل رساند.

نورس با بیان اینکه همسر آزاری به چهار گروه تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: همسر آزاری روانی،‌ مالی، جنسی و جسمی شامل این چهار نوع همسر آزاری است.

وی یادآور شد: برآورده ‌نشدن هر یک از نیازها در زمینه‌های مالی، روانی و جنسی می‌تواند یکی از انواع همسر آزاری را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: خشونت فیزیکی و بدنی، روانی و کلا‌می، اجتماعی، اقتصادی و در نهایت صدمات و آزارهای جنسی نمونه‌های بارز همسر آزاری است.

نورس یادآور شد: از آنجا که تمامی افرادی که از سوی همسرانشان مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند برای شکایت و پیگیری به مراجع ذی‌صلاح مراجعه نمی‌کنند بنابراین آمار دقیقی در این راستا در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی تنها مرکز مراجعه همسران آزار دیده از نظر معاینه و صدور گواهی است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی گفت: می‌توان با بررسی و تعیین فراوانی هر یک از موارد همسر آزاری به نتایج مناسبی در این زمینه دست یافت و راه ‌حل مناسبی در این مورد در اختیار مسئولان قرار داد.

نورس یادآور شد: از آنجا که افراد آزار دیده برای انجام معاینات و تعیین نوع صدمه‌ها به سازمان پزشکی قانونی کشور مراجعه می‌کنند، این امر زمینه مناسبی را برای انجام بررسی‌های علمی و یافتن راه ‌حل‌های مناسب در زمینه رفع مشکلات ناشی از همسر آزاری در این سازمان فراهم ساخته است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول