اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 10 ماه سال جاری صورت گرفته است

انجام 21 هزار و 954 معاینه در پزشکی قانونی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل پزشکی قانونی زنجان با اشاره به اینکه 21 هزار و 954 معاینه طی 10 ماه سال جاری در پزشکی قانونی استان انجام گرفت‌ گفت: مقایسه این آمار با معاینات سال گذشته کاهش بیش از 12 درصدی را نشان می‌دهد.

انجام 21 هزار و 954 معاینه در پزشکی قانونی زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهدی فروزش بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نزاع بیشترین آمار معاینات را در 10 ماه سال جاری داشته است، آمار این معاینات را 7 هزار و 288 مورد اعلام کرد.

وی معاینات حوادث کار را 303 مورد عنوان کرد و افزود: این آمار نسبت به سال گذشته بیش از شش درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان آمار معاینات ناشی از تصادفات رانندگی را طی سال جاری 3 هزار 683 مورد اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته بیش از 17 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه مجموع مرگ‌های ارجاع داده شده به پزشکی قانونی استان زنجان 680 مورد بوده است، تصریح کرد: 506 مورد از این مرگ‌های ارجاع داده شده به پزشکی قانونی غیر طبیعی بوده است که نسبت به سال گذشته بیش از 12 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

فروزش آمار متوفیات ناشی از سوختگی، غرق شدگی، برق گرفتگی را به ترتیب 10 نفر، پنج و 11 نفر اعلام و اضافه کرد: 28 نفر هم بر اثر استعمال مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند، که نسبت به سال گذشته بیش از 21 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش بیش از 157 درصدی تلفات ناشی از گاز گرفتگی در استان زنجان تاکید کرد: باید به دنبال راه‌حلی برای افزایش آگاهی‌های مردم درباره علائم انتشار گاز مونواکسید کربن بود.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان تعداد متوفیات ناشی از استنشاق گاز مو‌‌نو اکسید کربن را 18 مورد طی 10 ماه سال جاری عنوان کرد و اضافه کرد: مقایسه این آمار با تعداد متوفیات سال گذشته نشان از افزایش 11 نفری کشته‌ها دارد.

وی تعداد متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی را طی سال جاری 310 مورد اعلام کرد و افزود: مقایسه این آمار نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش داشته است.

فروزش ضربه به سر را مهم‌ترین عامل مرگ در تصادفات رانندگی دانست و گفت: 161 مورد از متوفیات ناشی از تصادفات رانندگی بر اثر ضربه به سر اتفاق افتاده است.

وی عامل 116 مورد از مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی را شکستگی عنوان و اضافه کرد: مقایسه این آمار با آمار‌ سال گذشته کاهش بیش از هفت درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان عامل 13 مورد از مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی را خونریزی اعلام کرد و ادامه داد: علت مرگ 18 نفر هم بیش از یک عامل بوده است.

وی با اشاره به اینکه خودروی سواری بیشترین خودروی مورد استفاده در حوادث رانندگی بوده است، اضافه کرد: در 129 مورد از حوادث رانندگی اتفاق افتاده خودروی سواری مورد استفاده بوده است.

فروزش موتور سیکلت را دومین وسیله مورد استفاده در حوادث رانندگی عنوان کرد و گفت: 78 نفر از کشته‌های حوادث رانندگی 10 ماه سال جاری استان زنجان راکبین موتورسیکلت بوده‌اند.

وی اضافه کرد: 42 نفر از کشته شده‌های ناشی از تصادفات رانندگی عابران پیاده بوده‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان وانت بار، کامیون و تریلی، دوچرخه سواری و دو چرخه سواری را به ترتیب با 28، 22 و دو نفر خودروهای مورد استفاده در حوادث رانندگی منجر به فوت اعلام کرد.

وی با اشاره به کاهش 13 درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در سطح استان زنجان گفت: بیشترین آمار کاهش تلفات در شهر زنجان رخ داده است.

فروزش میزان کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات رانندگی را در شهر زنجان 31 درصد عنوان کرد و افزود: ماهنشان با بیش از 27 درصد افزایش بیشترین رشد را در افزایش تلفات ناشی از حوادث رانندگی داشته است.

وی با اشاره به اینکه آمار تصادفات در شهر ابهر نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، میزان این افزایش را 24 درصد اعلام کرد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان زنجان تاکید کرد: تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در جاده‌های خاکی نیز افزایش 23 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه 230 نفر از کشته شده‌های حوادث رانندگی در سال جاری در جاده‌های بیرون شهر اتفاق افتاده است، تصریح کرد: مقایسه این آمار با تلفات سال گذشته کاهش بیش از 13 درصدی را نشان می‌دهد.

فروزش همچنین از کاهش 23 درصدی تلفات حوادث رانندگی در داخل شهرهای استان زنجان خبر داد و گفت: تلفات 63 نفری حوادث رانندگی داخل شهری سال گذشته در سال جاری به 48 مورد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حالی که تلفات ناشی از حوادث رانندگی در محل حادثه افزایش بیش از دو درصدی را نشان می‌دهد، آمار سایر موارد از جمله در حین انتقال به بیمارستان و همچنین بیمارستان کاهش یافته است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول