اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل:

10 مرکز پزشکی قانونی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل 10 مرکز فعال پزشکی قانونی مشغول ارائه خدمات هستند.

10 مرکز پزشکی قانونی در استان اردبیل فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل، بهزاد ولی‌زاده اظهار داشت: این اداره کل با دارا بودن بخش‌های متعدد معاینات، آزمایشگاه‌های تخصصی، اجساد و غیره تمامی نیازهای استان را برآورده ساخته و از ارجاع بی‌مورد مردم به تهران یا سایر استان‌ها کاسته است.

وی خاطرنشان کرد: معاینه مصدومین و مجروحین تصادفات و نزاع‌ها، تعیین نقص عضو، تعیین از کار افتادگی، تشخیص رشد جسمانی و عقلانی برای رشادت، انجام معاینات روانپزشکی، بررسی توانایی تحمل کیفر حبس و شلاق، کارشناسی در خصوص تعیین آلات جرم، بررسی شرایط و صلاحیت جسمی و روحی والدین متقاضی فرزند‌خواندگی و بررسی آزمایشات و معاینات افراد متقاضی استخدام  در دستگاه‌های وابسته به قوه قضائیه و بررسی گواهی‌های استعلاجی کارکنان قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه بخشی از فعالیت پزشکی قانونی و بخش‌های تخصصی آن است.

مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل بیان داشت: در پزشکی قانونی استان امور آزمایشگاهی خدماتی از قبیل آزمایشات آسیب‌شناسی، سم‌شناسی و سرولوژی ارائه می‌‌شود که از این حیث استان اردبیل نیازمندی‌های خود را در داخل تامین می‌کند.

ولی‌زاده همچنین تشکیل کمیته‌های تخصصی در تمامی رشته‌های پزشکی از قبیل روانپزشکی، ارتوپدی، زنان و زایمان و جراحی را یادآور شد و افزود: کمیسیون با استفاده از متخصصان و پزشکان شاغل در این اداره و همکاری نزدیک با بیش از 100 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، متخصصان و پزشکان فوق تخصص فعالیت می‌کند.

این مسئول همچنین از فعالیت امور آموزشی و پژوهشی در پزشکی قانونی خبر داد و گفت: آموزش واحد عملی پزشکی قانونی برای دانشجویان مامایی دانشگاه‌های علوم پزشکی اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، آستارا، خلخال و کار آموزان قضایی و برنامه‌ریزی در راستای آموزش‌های ضمن خدمت پرسنل اداره کل از قبیل IT و ICDL را انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل در پایان اظهار داشت: انجام طرح‌های پژوهشی کاربردی متعدد در حوزه‌های مختلف پزشکی قانونی، حضور فعال در کنگره‌های مختلف علمی بین‌المللی و کشوری، از دیگر فعالیت‌های پزشکی قانونی است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول