اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل:

34 هزار هکتار اراضی ملی خلع ید شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل گفت: در سال‌های گذشته بیش از 34 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی از دست افراد سودجو و فرصت‌طلب خلع ید شده است.

34 هزار هکتار اراضی ملی خلع ید شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب‌علی رحیمی در جلسه شورای حفاظت منابع طبیعی و اراضی ملی که صبح امروز در اردبیل برگزار شد اظهار داشت: منابع طبیعی ثروت هر کشور است و گاه از آن به عنوان میراث گرانبها در توسعه واقعی کشور و منشاء خیر و برکت جامعه یاد شده چرا که منابع در آمدی این حوزه مستمر و دارای مزیت‌های مختلف است.
وی با یادآوری اینکه بیش از 60 درصد مساحت استان را اراضی، منابع طبیعی، مرتع و جنگل تشکیل می‌دهد، گفت: یکی از مشکلات اساسی ما به دلیل هم مرز بودن با استان گیلان، بحث قاچاق چوب جنگلی است که در سال‌های اخیر با شکل‌گیری پاسگاه‌های حفاظتی و یگان‌های مراقبتی از عرصه‌ها و اعیان جنگل‌ها و مراتع این کار با جدیت دنبال می‌شود.
این مسئول ادامه داد: در کنار شکل دادن پاسگاه‌های حفاظتی و اکیپ‌های نگهبانی در مناطق جنگلی کارخانه‌های چوب و الوار را نیز کنترل کرده و اجازه نمی‌دهیم بهره‌برداری نامناسب از این منابع انجام شود.
رحیمی به یکی از چالش‌های جامعه بشری با عنوان کمبود آب شیرین اشاره کرد و گفت: غفلت بشر از منابع طبیعی و جنگل‌ها و تخریب آن سبب شده تا چشمه‌ها، ‌قنات‌ها و جویبارها به تدریج خشکیده و امکان بهره‌برداری درست شکل نگیرد.
مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل بیان داشت: در این راستا منابع طبیعی استان اردبیل طرح‌های آبخیزداری و پروژه‌های بیولوژیکی را در روستاها در دستور کار قرار داده است تا از تخریب مناطق مختلف به ویژه اراضی کشاورزی و فرسایش خاک جلوگیری کند.
وی طمع، فرهنگ نامناسب و فقر را از دلایل تخریب منابع طبیعی یاد کرد و ابراز داشت: اگر به نتیجه کار خود بیندیشیم و از اهمیت موضوع مرتع و جنگل خبر داشته باشیم به سرعت می‌توانیم ضعف‌ها را برطرف کرده و اجازه تخریب را ندهیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیش از 34 هزار هکتار از اراضی و مراتع استان اردبیل از دست افراد فرصت‌طلب و سودجو خلع ید شده است، گفت: ما با اعمال مقررات و قوانین به هیچ کشاورز و زارع بدون داشتن اسناد زراعی اجازه کشت و زرع در اراضی ملی و مراتع را نداده و از ورود دام‌ها نیز جلوگیری می‌کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول