اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی شهرستان سوادکوه:

19 هزار مترمربع از عرصه‌های طبیعی سوادکوه خلع ید شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سوادکوه از خلع ید 19 هزار و 190 مترمربع از عرصه‌‌های شهرستان در طول 11 ماه سال 90 براساس حکم دستگاه قضایی خبر داد.

19 هزار مترمربع از عرصه‌های طبیعی سوادکوه خلع ید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، یدالله داوودی پیش از ظهر امروز در همایش مدیریت پایدار سرزمین، کاهش اثرات بلایای طبیعی همراه با کاشت نهال با عنوان یادمان سرداران شهدای سوادکوه با تاکید بر این مطلب که مدیریت پایدار سرزمین نوعی سرمایه‌گذاری دراز‌مدت در استفاده از منابع خدادادی است، گفت: کاشت نهال و حفاظت از آن باید مورد توجه و تاکید همگان باشد.

داوودی افزود: نهال‌کاری و حفاظت از جنگل و افزایش آن راهکار مناسبی برای کاهش بلایای طبیعی است.

وی به اجرایی شدن ماده 42 مربوط به قطع درختان در سوادکوه اشاره کرد و گفت: در طول 11 ماه سال 90، 5 هزار و 58 اصله نهال و 325 اصله درخت و با حجم کل بیش از 58 مترمکعب با موضوع قطع درخت توسط یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سوادکوه اجرایی شده است.

داوودی تصریح کرد: اجرای قوانین مربوط به حفاظت از منابع طبیعی در دستور کار ما قرار دارد و در این مسیر از همکاری همه ادارات و نهادها استقبال می‌کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه از خلع ید 19 هزار و 190 مترمربع از عرصه‌های شهرستان در طول 11 ماه سال 90 بر اساس حکم دستگاه قضایی سوادکوه خبر داد و خاطرنشان کرد: این عرصه‌های خلع ید شده 11 فقره بوده است.

وی خواستار تقویت فرهنگ نهال‌کاری در مدارس و مراکز دانشگاهی شد و با اشاره به همکاری واحد‌های علمی با منابع طبیعی شهرستان سوادکوه، افزود‌: در برگزاری همایش‌های هفته منابع طبیعی، دانشگاه پردیس بهشتی زیراب، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه، دانشگاه پیام نور زیراب، پل‌سفید و مدارس شهرستان سوادکوه همکاری نزدیک و قابل تقدیری داشته‌اند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول