اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی اعلام کرد

تشکیل 496 پرونده خلعیت ید در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: 9 ماه سال جاری 496 پرونده خلعیت ید در آذربایجان غربی تشکیل شدهاست.

تشکیل 496 پرونده خلعیت ید در آذربایجان غربی
علی پیرمرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این تعداد پرونده خلعیت شده که شامل خلعیت ید در جنگل‌ها و مراتع استان است.
وی با بیان اینکه در 9 ماه سال جاری شاهد تشکیل 20 فقره خلع ید در جنگل‌های استان هستیم، تصریح کرد: این میزان شامل 11.36 هکتار از جنگل‌های استان است.
این مسئول با اشاره به خلعیت ید از مراتع استان، افزود: در این مدت 476 فقره خلعیت ید را در مراتع استان با وسعت 728 هکتار شاهد بودیم.
پیرمرادی ادامه داد: آذربایجان غربی به واسطه رطوبت و باران دارای مراتع مرغوب و فراوانی است و به همین دلیل از نقاط مستعد دامپروری ایران و دارای انواع دام موجود در کشور هستیم.
وی با بیان اینکه مراتع آذربایجان غربی علاوه بر فراوانی متنوع نیز هستند، گفت: به دلیل وجود مراتع مرطوب نگهداری گاومیش در این منطقه رواج دارد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به مشخصات مراتع استان، اظهار داشت: به طور کلی مراتع طبیعی آذربایجان غربی اغلب ییلاقی بوده و مهمترین آنها در نوار مرزی بین ایران و ترکیه و ایران و عراق قرار دارد.
پیرمرادی با بیان اینکه مراتع قشلاقی این استان چندان زیاد نیست، اظهار داشت: این مراتع شامل بعضی قسمت‌های اطراف دریاچه ارومیه و جزایر قسمت جنوبی آن و نیز کنار رود ارس محدود می‌شود.
وی تصریح کرد: بعضی از مراتع ییلاقی و قشلاقی، مراتع گاومیشی و مراتع نیمه مصنوعی نیز در آذربایجان غربی وجود دارد که مراتع گاومیشی بیشتر در شهرهای ارومیه، خوی و سلماس دیده می‌شود که به دلیل رطوبت زیاد عمدتا شکل باتلاقی به خود می‌گیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول