اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 85 تا 6 ماه نخست سال جاری صورت گرفته است؛

خلع ید بالغ بر 16هزار هکتار از ید متصرفان زمین‌خوار

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از سال 85 تا شش‌ ماه نخست سال ‌جاری بالغ بر 16هزار و 830 هکتار از اراضی ملی و دولتی را از ید متصرفان و غاصبان زمین‌خوار با هماهنگی مراجع قضایی خارج و خلع ید کرده است.

خلع ید بالغ بر 16هزار هکتار از ید متصرفان زمین‌خوار
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا نریمانی پیش‌ازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش عملکرد هیئت نظارت بر اراضی واگذار شده کشاورزی و غیر کشاورزی استان بیان داشت: هیئت نظارت استان اصفهان بر حذف ابلاغ قانون اصلاح ماده 33 اصلاحی قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و آئین‌نامه اجرایی آن که به صورت عملی از نیمه دوم سال 87 مشغول به فعالیت شده تاکنون 27 جلسه داشته که در مجموع 2هزار و 352 فقره پرونده واگذاری اراضی به مساحت 17هزار 224.89 هکتار مورد رسیدگی قرارداه است.
وی ادامه داد: از تعداد پرونده‌های ذکر شده 558 فقره از آن به دلیل عدم اجرای طرح از ناحیه مجریان برای آنها حکم فسخ قرارداد و استرداد زمین صادر شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تعداد اراضی استرداد شده تصریح کرد: 6هزار و 561.6 هکتار از این اراضی ملی و دولتی به صورت مجدد به دولت برگشت داده شده است.
وی ادامه داد: تعداد پرونده‌های بررسی شده در سال 87، 221 فقره پرونده بوده است که اگر با سال‌های 88 و 89 و شش‌ ماه نخست سال 90 مقایسه شود، شاهد سه برابر شدن حجم کار در سال 88 نسبت سال 87، چهار برابر نسبت به سال 89 در شش‌ماه نخست سال 90 نیز به بیش از 2.5 برابر افزایش یافته است.
نریمانی با اشاره به آمار موجود گفت: مساحت 125.5 هکتار استرداد شده در سال 87 با سال‌های 88، 89 و شش‌ ماه نخست سال 90 مقایسه شود، ملاحظه می‌کنیم که در سال 88، 42 برابر، در سال 89 چهار برابر و در شش‌ ماه نخست سال 90 نیز این آمار به بیش از پنج برابر افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به آرای هیئت نظارت گفت: با قطعیت یافتن آرای هیئت نظارت از طریق دفترخانه تنظیم کننده سند اجاره تقاضای صدور اجرائیه و فسخ قرار داد اجاره صورت گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: از سال گذشته تاکنون 5هزار و 127.3 هکتار از اراضی موضوع آرای استرداد هیئت نظارت در اختیار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه قرار گرفته است.
وی با اشاره به خلع ید اراضی ملی و دولتی غیر واگذار شده افزود: تصرفات غیرموزون که به صورت غیرقانونی و برخلاف مقررات از ناحیه متخلفان اراضی ملی و دولتی مورد تصرف غاصبانه توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از سال 85 تا شش‌ ماه نخست سال ‌جاری بالغ بر 16هزار و 830 هکتار از اراضی ملی و دولتی را از ید متصرفان و غاصبان زمین‌خوار با هماهنگی مراجع قضایی خارج و خلع ید کرده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول