اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان مرکزی:

5 هکتار از اراضی دولتی تفرش خلع ید شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی استان مرکزی گفت: 5 هکتار از اراضی دولتی در شهر تفرش با رای مراجع قضائی از تصرف متصرفان آزاد و به دولت بازگردانده شد.

5 هکتار از اراضی دولتی تفرش خلع ید شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی مسکن و شهرسازی استان مرکزی، مهدی زندیه‌وکیلی اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق دولت و حراست از بیت‌المال به ویژه اراضی ملی واقع در حریم شهرهای استان که به حق سرمایه ملی و از ضروریات توسعه و عمران شهرها است، عزم راسخی برای حفظ و حراست از این اراضی و تعامل مجدانه‌ای بین دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه مراجع قضائی، نیروی انتظامی و این اداره کل وجود دارد و تا کنون در این راستا اقدامات بازدارنده قابل ملاحظه‌ای از جمله رفع آثار تصرف از اراضی دولتی مورد تجاوز صورت گرفته است.
وی رفع تصرف از 5 هکتار اراضی ملی واقع در حریم شهر تفرش را به عنوان شاخصه‌ای از این فرایند دانست و افزود: حسب رای دادگاه بدوی و تجدید نظر و طی مراحل قانونی با هماهنگی دادستانی و نیروی انتظامی و همکاری شهرداری تفرش، مقدار ۵۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی منطقه اشتریه تفرش که از مدت‌ها پیش به تصرف درآمده بود، رفع تصرف و از دست متصرفان خلع ید شد.
زندیه‌وکیلی ارزش ریالی این اراضی را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد و تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم شهر تفرش به  این اراضی برای اجرای طرح‌های توسعه شهری، ارزش معنوی اراضی مذکور بسیار فراتر از ارزش مادی آن است.
وی عملکرد اداره حقوقی و رفع تصرفات مسکن و شهر‌سازی استان مرکزی در سال جاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون با پیگیری‌های مجدانه و با رای مراجع قضائی بالغ بر ۱۰۵ هکتار از اراضی دولتی واقع در حریم شهرهای استان به ارزش  تقریبی ۹۴۰میلیارد ریال از تصرف متصرفان خارج و به دولت و بیت المال باز گردانده شده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول