اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل:

10 هزار هکتار اراضی ملی خلع ید شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10 هزار هکتار از اراضی ملی استان اردبیل خلع ید شده است.

10 هزار هکتار اراضی ملی خلع ید شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایبعلی رحیمی عصر پنج‌شنبه در همایش حفاظت و قانون منابع طبیعی که در سالن منابع طبیعی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: استان اردبیل در دو سال اخیر در بحث مقابله با افراد سودجو و خلع ید اراضی ملی از دست متجاوزان رتبه اول کشور را به دست آورده است.

وی تصریح کرد: در کنار خلع ید 20 هزار هکتار از اراضی که دچار تخریب شده بود، با پیشگیری‌ها و اقدامات ضروری از تخریب و نابودی آنها جلوگیری شده و سعی کردیم با اعمال قانون و برخوردهای جدی از نفوذ افراد غیرموجه جلوگیری کنیم.

رحیمی با قدردانی از حمایت دستگاه قضایی در برخورد با متجاوزان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز ضروری به نظر می‌رسد بحث مقابله جدی با متعرضان به مراتع، منابع طبیعی، جنگل‌ها و مواهب الهی است که در این حرکت باید در کنار فرهنگ‌سازی با ابزارهای قانونی و زیربنایی به جنگ با فرصت‌طلبان و سودجویان برویم.

به گزارش فارس، در این مراسم رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز گفت: ‌برخی از افراد با نفوذ غیرواقعی خسارات جبران‌ناپذیری را به عرصه‌های طبیعی و منابع ملی زدند که ما تلاش کردیم با متجاوزان به این عرصه‌ها به جد برخورد کنیم.

غلامعلی رضایی حراست و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را بر آحاد مردم لازم و واجب برشمرد و اضافه کرد: همه وظیفه داریم از این موهبت الهی حفاظت کنیم و در این راستا دستگاه قضایی نیز به عنوان مجری در اعمال قانون با تخریب‌کنندگان برخورد جدی می‌کند.

وی ادامه داد: در دو ماه اخیر با یک حرکت مرموزانه در شهر جعفرآباد تعدادی از افراد با تحریک گروه‌ها و افراد معلوم‌الهویه به تخریب منابع طبیعی روی آوردند که دستگاه قضایی با برخورد فوری و جدی جلوی این اقدامات سودجویانه را گرفت.

رضایی افزود: متخلفان در کنار محکوم شدن به جرایم نقدی به حبس تا 79 ماه محکوم می‌شوند.

وی تصریح کرد: ‌در این ایام 600 هکتار از اراضی خلع ید شده و سعی شد افراد متخلف که اقدام به تجاوز اموال عمومی می‌کردند، دستگیر شوند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بهره‌مندی از این منابع ارزشمند را حق همه مردم اعلام کرد و اظهار داشت:‌ همه وظیفه داریم از این حق به شایسته‌ترین شکل استفاده کنیم.

در این همایش تعدادی از قضات و کارشناسان دستگاه قضایی نیز به بیان مطالبی در مورد حفاظت و قانون صیانت از منابع طبیعی پرداختند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول