اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری انجام شد

کلنگ بهسازی بقعه 6 امامزاده در گلستان به زمین زده شد

خبرگزاری فارس: مسئول امور بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: از تعداد 11 بقعه امامزاده‎ای که قرار بود امسال کلنگ‌زنی شود بقعه شش امامزاده کلنگ‎زنی بهسازی شده که از پیشرفت فیزیکی خوبی نیز برخوردار است.

کلنگ بهسازی بقعه 6 امامزاده در گلستان به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسن دهقان امروز در جمع کارشناسان دستگاه‌های فرهنگی گرگان اظهار داشت: امامزاده شاهکوه، امامزاده چمن‎ساور، امامزاده علی‎اکبر اسپومحله که عملیات کلنگ‎زنی آن انجام شده و امامزاده آق‎امام بندرترکمن، امامزاده پنج‎تن لمسک نیز نقشه آن آماده و بودجه‎اش نیز آماده که به زودی کلنگ‎زنی می‎شود.

وی تصریح کرد: امامزاده قاسم باغ‎گلبن و امامزاده اسماعیل روستای سرخنکلاته به دلیل اینکه امکان تخریب قبور در آنجا وجود دارد مشکلاتی در راستای کلنگ‎زنی داریم که رایزنی‌هایی انجام گرفته و در صدد انجام آن هستیم.

مسئول امور بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه گلستان در خصوص زمان بهره‎برداری این امامزاده‎ها بیان داشت: بودجه و اعتبارات عمرانی در این زمینه بسیار پایین است و اکثراً از طریق کمک‎های مردمی در قالب مراسماتی چون گلریزان، طرح مودت و برنامه‎هایی از این قبیل حمایت می‎شویم.

دهقان یادآور شد: برای امامزاده شاهکوه تاکنون 30 میلیون هزینه شده که 25 میلیون آن از طریق کمک‎های مردمی بوده همچنین امامزاده رسول چمن‎ساور نیز 20 میلیون هزینه کرده‌ایم که 10 میلیون آن از طریق اداره اوقاف و مابقی از کمک‎های خیرین به انجام رسیده، لذا اگر خیرین نباشند بازسازی امامزاده‎ها به راحتی انجام نمی‎گیرد.

وی یکی از مشکلات بقاع فرهنگی استان را کمبود فضا عنوان کرد و افزود: برای اینکه بخواهیم به خواسته مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم تا بقاع فرهنگی به قطب فرهنگی تبدیل شوند باید استعداد و امکانات اولیه‎ای نظیر آب، برق و گاز در مکان موردنظر وجود داشته باشد.

مسئول امور بقاع متبرکه اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه متاسفانه زیرساخت‎ها هنوز آماده نیست ابراز داشت: در گذشته رویکرد اوقاف فرهنگی نبوده است، ولی اکنون رویکرد جدید سازمان به این مسئله معطوف شده، لذا بنا داریم 120 بقعه‎ای که در سطح استان وجود دارد را به سطح مطلوب برسانیم.

دهقان به اولویت‎های اوقاف گلستان در سال 1391 اشاره کرد و اذعان داشت: بنا داریم تا در طول سال جدید حداقل 70 بقاع فرهنگی استان را به شاخصه‎هایی چون زائر شمار، دستگاه کارت‎خوان برای اهدا نذورات مردمی، استفاده از اینترنت برای زیارت مجازی زائران و راه‎اندازی کتابخانه‎های دیجیتال مجهز کنیم و این موارد از اقدامات نوینی است که برای رسیدن به این اهداف برنامه‎ریزی شده است.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول