اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاریخ صنعت نفت را از زبان نخستین چاه خاورمیانه بشنوید

تأسیسات نفتی مسجدسلیمان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

خبرگزاری فارس: رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: اماکن و تأسیسات صنعتی این شرکت آماده بازگشایی روی بازدیدکنندگان نوروزی است.

تأسیسات نفتی مسجدسلیمان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، پیمان ملایی اظهار داشت: با توجه به ثمر رسیدن نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران در 103 سال پیش در مسجدسلیمان، تأسیسات استخراج و پالایش نفت سوژه مناسبی برای بازدید مهمانان نوروزی و علاقمندان به آشنایی با نحوه تولید و پالایش نفت است.

وی با اشاره به بازدید همه ساله گروه‌های راهیان نور و دانشجویان از این تأسیسات گفت: وجود تاسیسات با عمر نزدیک به 100 سال در این شهر فرصت مناسبی برای علاقمندان و دانشجویان است تا با تاریخ صنعت اول کشور آشنا شوند.

این مسئول در شرکت نفت افزود: در همین راستا و با هماهنگی‌های انجام شده بازدید میهمانان و علاقمندان از تأسیسات نخستین شهر نفتی خاورمیانه و ایران از دکل و تأسیسات چاه شماره یک، تأسیسات کارخانه تقطیر و گوگرد سازی بی بیان که بخشی از پارک موزه نفت محسوب می‌شوند در ایام عید نوروز برای بازدید علاقمندان بلامانع است.

رییس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با برشمردن دیگر جاذبه‌های صنعت نفت برای بازدید کنندگان خاطرنشان کرد: وجود نخستین چاه گازی پیچ و مهره‌ای خاورمیانه مشهور به چاه ژوراسیک، نخستین نیروگاه برق خاورمیانه در منطقه تمبی، آثار بجای مانده از نخستین راه آهن کشور و چشمه‌های خودجوش نفت در منطقه سی برنج از دیگر نقاطی است که می‌تواند مورد توجه بازدید کنندگان قرار گیرد.

نخستین چاه نفت خاورمیانه و ایران در پنجم خرداد ماه 1287 خورشیدی در مسجدسلیمان به ثمر رسید. متعاقب به ثمر رسیدن آن بسیاری از امکانات رفاهی کشور و خاورمیانه برای نخستین بار در این شهر ایجاد شد.

نخستین راه آهن، نخستین جاده آسفالته، نخستین سیستم آب شرب 24 ساعته، نخستین شبکه جمع آوری فاضلاب، نخستین استادیوم فوتبال، نخستین باشگاه گلف، نخستین سالن آمفی تئاتر، نخستین باشگاه بیلیارد، نخستین باشگاه بولینگ، نخستین زمین تنیس، نخستین نیروگاه برق، نخستین پالایشگاه نفت و بسیاری دیگر از نخستین‌ها از جمله این امکانات هستند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به‌عنوان وسیع ترین و قدیمی‌ترین تولید کننده نفت و گازکشور، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی نفت ایران، وظیفه استخراج و تولید نفت و گاز در منطقه‌ای با وسعت بیش از 27 هزار کیلومتر مربع را با اولویت صیانت از این نعمت خدادادی برای نسل‌های آینده برعهده دارد.

شهر مسجدسلیمان در 125 کیلومتری شمال شرقی اهواز و در کوهپایه‌های زاگرس و در مجاورت رودخانه خروشان کارون بنا شده و به واسطه وجود رودخانه‌های متعدد فصلی دارای بهاری سرسبز همراه با رویش گل‌های رنگارنگ و هوایی لطیف و  فرحبخش است و در این فصل دهها هزار نفر از هموطنان برای سپری کردن تعطیلات نوروزی این منطقه را برمی‌‌گزینند. 

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول