اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ‌ارباب‌سلیمانی ‌خبر داد

اجرای طرح تلاوت نور در 27 هزار مسجد‌

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از اجرای طرح تلاوت نور در 27 هزار مسجد کشور خبر داد.

اجرای طرح تلاوت نور در 27 هزار مسجد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی پیش از ظهر امروز به مناسبت نوزدهمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جمع یک هزار نفری فعالان مساجد مازندران بیان داشت: 2 میلیون جوان و نوجوان هم‌اکنون در جوار مساجد با عجین شدن کانون‌های فرهنگی در حال فعالیت مذهبی و دینی هستند.

وی افزود: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری برای محوریت مساجد و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، در 18 اسفندماه سال 1371 طی مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی کانون‌های مساجد شکل گرفت و کسی آن زمان فکر نمی‌کرد که این نهاد انقلابی هم‌اکنون به تیری خطرناک و زهرآلود در چشم بدخواهان انقلاب و اسلام تبدیل شود.

ارباب‌سلیمانی با اعلام اینکه قرآن می‌فرماید:« اولین مکانی که برای هدایت بشریت از سوی خداوند برای نجات آنها طراحی شده مسجد است»، گفت: مسجد محل زایش حرکات انقلابی و نهضت اسلامی ما بوده و پیامبر اسلام و معصومین دائما بر ساخت مساجد تاکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه استراتژی مسجدمحوری از ابتدای انقلاب وجود داشت، یادآور شد: بزرگ‌ترین ویژگی‌ امام راحل موقعیت‌شناسی و استفاده از ظرفیت‌های دینی به بهترین شکل بود و اولین حرکت انقلابی امام امت در مسجد سلماسی قم شکل گرفته و در نجف نیز اولین سخنرانی امام در مسجد انجام شد.

* 98 درصد شهدای ما از مساجد راهی جبهه‌ها شدند

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مسجد را دارای نقش تعیین‌کننده‌ای در جنگ نابرابر تحمیلی دانست و گفت: براساس آمار 98 درصد شهدای ما از مساجد راهی جبهه‌ها شدند.

وی درباره نقش مساجد در جنگ نرم اظهار داشت: در جنگ نرم که در آن زمان آغاز، پایان و عناصر آن مشخص نیست مسجد نقش کلیدی دارد زیرا در این جنگ همه به دنبال تخریب دین و به دام انداختن نسل جوان هستند.

* وجود 10 هزار کتابخانه باز و دارای مخزن در کانون‌های مساجد کشور

ارباب‌سلیمانی با اعلام اینکه بیش از 40 میلیارد ریال کتاب هر سال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتابخانه‌های مساجد ارسال می‌شود، متذکر شد: 10 هزار کتابخانه باز و دارای مخزن در کانون‌های فرهنگی هنری کشور وجود دارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره طرح بزرگ تلاوت نور که هر روز در مساجد اجرا می‌شود، گفت: این طرح چند سالی است که کار خود را آغاز کرده و هم‌اکنون بیش از 27 هزار مسجد هر شب یک صفحه از قرآن را تلاوت می‌کنند و اخیرا این حرکت در زندان‌های کشور نیز برگزار می‌شود.

* اجرای طرح تلاوت نور در 27 هزار مسجد کشور

وی با اشاره به اینکه تفسیر قرآن در برخی مساجد کنار طرح تلاوت نور قرار گرفته است، یادآور شد: تفسیر قطره‌ای اثرات زیادی در بین مردم دارد که به همین منظور 300 هزار دوره تفسیر همراه در مراکز مختلف نظامی و فرهنگی نظیر ارتش، سپاه، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز در حال اجرا است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تاکید اینکه چون مصوبه کانون‌های مساجد مرتبط با این خانه امن الهی بود رشد بی‌نظیری به خود می‌بیند، اظهار داشت: هر کسی زیر سایه مسجد قرار بگیرد امن بوده و پیشرفت می‌کند البته باید جوانان بیش از گذشته برای حضور در مساجد ترغیب شوند و راهکار این حرکت والدین هستند تا با حضور مستمر در این مکان الهی باعث حضور پرشور جوانان شوند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول