اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خبر داد

300 روستا در کهگیلویه و بویراحمد مسجد ندارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 300 روستا در این استان فاقد مسجد هستند.

300 روستا در کهگیلویه و بویراحمد مسجد ندارند

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت طرح آرامش بهاری در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: ساخت مساجد در این استان باید در روستاهایی انجام شود که احتمال مهاجرت ساکنین آن وجود نداشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ساخت مساجد در روستاهای این استان نباید مانند ساخت برخی مدارس در روستاهای فاقد جمعیت، انجام شود بلکه باید در جاهایی مسجد ساخته شود که نیاز مردم آن مناطق باشد.

وی بیان داشت: حدود 300 مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد بین 10 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امید است با ساخت و تکمیل این مساجد نیاز برخی مناطق این استان به مسجد برطرف شود.

موسوی‌اعظم با بیان اینکه افزون بر 300 روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد مسجد ندارند، گفت: یکی از نقاطی که با کمبود شدید مسجد مواجه است، شهر یاسوج مرکز این استان است که باید به این موضوع توجه جدی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از در دستور کار بودن ساخت چهار مسجد در نقاط مختلف شهر یاسوج خبر داد.

وی ادامه داد: در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد 811 مسجد وجود دارد که حدود نیمی از آن‌ها قابلیت برگزاری نماز در آن‌ها وجود دارد.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نباید به‌گونه‌ای عمل شود که در یک روستا مسجد و یا مدرسه‌‌ای ساخته شود ولی به علت مهاجرت مردم آن روستا این مسجد و مدرسه بلااستفاده رها شوند کما اینکه نمونه‌های این مورد در برخی نقاط استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از هدرروی پول مساجد در نقاطی که احتمال خالی شدن آن‌ها از سکنه وجود دارد مسجد نمی‌سازیم که در این رابطه نقاطی که به مسجد نیاز دارند در اولویت قرار می‌گیرند.

موسوی‌اعظم از همکاری بسیار خوب اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان به موضوع گردشگری مذهبی و نیز ساخت سرویس‌های بهداشتی مساجد قدردانی کرد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول