اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سپاه استان سمنان خبر داد

اعزام 6 هزار نفر از سمنان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه و رئیس قرارگاه راهیان‌نور استان سمنان از اعزام 6 هزار نفر از سمنان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس خبر داد.

اعزام 6 هزار نفر از سمنان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عبدالرحیم فریدون عصر یک‌شنبه در نشست خبری اردوهای راهیان‌نور در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات که در سالن جلسات سپاه استان برگزار شد، اظهار داشت: راهیان‌نور حرکتی ابتدایی نیست بلکه این برنامه بعد از سال‏های دفاع مقدس و اتمام جنگ هر سال با شکل و نحوه‏ای متفاوت برنامه‏ریزی و اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اعزام به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، یک حرکت صرف نیست بلکه خواسته ما این است که این حرکت منتج به نتیجه شود.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان اظهار داشت: مهم‏ترین هدف اعزام به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید انقلاب است.

فریدون با بیان اینکه امسال اعزام کاروان راهیان‌نور به مناطق غرب و شمال کشور از مردادماه آغاز شده است، اظهار داشت: اعزام کاروان‏های دانش‏آموزی به تعداد 7 هزار و 500 نفر از 15 مهرماه تا اوایل دی‌ماه در مقطع دوم دبیرستان در قالب پایان اردوی درس آمادگی دفاعی با هماهنگی آموزش و پرورش استان و شهرستان‏ها و سپاه استان صورت پذیرفت.

وی افزود: اعزام 4 هزار نفر از دانشجویان از تاریخ 14 اسفندماه به مناطق عملیاتی آغاز شده است، این در حالیست که حدود 8 هزار دانشجو در استان آمادگی خود را برای بازدید از مناطق عملیاتی اعلام کرده‏اند.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان تأکید کرد: راهیان‌نور در هیچ سطحی اجباری نیست و تمام افراد اعزامی با میل و رغبت خود به این مناطق اعزام می‏شوند.

فریدون بیان کرد:‌ برای اعزام 6 هزار نفر از خواهران و برادران به مناطق عملیاتی دفاع مقدس برنامه‏ریزی شده است که این تعداد نیز از 24 اسفندماه تا 14 فروردین 91 اعزام خواهند شد.

وی بیان کرد: سه اردوگاه شهید زین‏الدین در نزدیکی اندیمشک،‌ اردوگاهی در شوش و سومین اردوگاه در آبادان برای زائران و کاروان‏های راهیان‌نور اعزامی از استان سمنان در نظر گرفته شده است.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان مهم‏ترین برنامه امسال راهیان‌نور را شرکت زائران در رزمایش عنوان کرد و افزود: این رزمایش در سه منطقه پادگان شهید حبیب‏الهی، رستم‏پور و شهید زین‏الدین در نظر گرفته شده است.

فریدون در ادامه افزود: حدود 80 خادم شهدا و 100 راوی به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان اعزام راهیان‌نور پنج روز و هر کاروان متشکل از 250 تا 380 نفر است، خاطرنشان کرد: اعزام کاروان‏های راهیان‌نور از سراسر کشور تا 20 فروردین‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول