اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(ع) استان اصفهان خبر داد

اعزام 50 هزار نفر به راهیان‌نور در ایام نوروز

خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(ع) استان اصفهان گفت: در ایام نوروز 50 هزار نفر به راهیان‌نور اعزام می‌شوند که بخشی دانشجویان و از اقشار مختلف مردمی هستند.

اعزام 50 هزار نفر به راهیان‌نور در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار مجتبی فدا ظهر امروز در نشست خبری راهیان‌نور ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در زیر سایه رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: راهیان‌نور یک حرکت فرهنگی است که با هدف تأثیرگذاری عملیات مختلف رزمندگان، رشادت و آشنایی با عملیات مناطق مختلف جنگی و نشان دادن سیره سرداران به مناطق جنوب نیرو اعزام می‌کند.

وی با بیان اینکه از 15 مهرماه اعزام کاروان راهیان‌نور برادران از اصفهان آغاز شد، افزود: در سال 91-90، 80 هزار نفر به راهیان‌نور اعزام شدند که 20 هزار نفر آن اعزام مردمی و 20 هزار نفر دانش‌آموزان بودند.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(ع) استان اصفهان تصریح کرد: مدیران نواحی شهرستان‌ها، مدارس و اقشار مختلف بسیج از ابتدای دی‌ماه تا 23 بهمن اعزام را آغاز کردند که با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات ادامه اعزام راهیان‌نور دانش‌آموزی خواهران با تعداد 8 هزار نفر به بعد از ایام نوروز کشیده شد.

وی ادامه داد: تعداد 16 هزار نفر از 15 اسفندماه راهی محلات مختلف راهیان‌نور شدند که در غالب بسیج محلات 50 هزار نفر برنامه‌ریزی شده است و در حدود 14 اردوگاه شهرستان در استان خوزستان هماهنگی شده است.

*اعزام 10 هزار نفر دانشجو به راهیان‌نور در ایام نوروز

فدا با بیان اینکه 50 هزار نفر در ایام نوروز به راهیان‌نور اعزام می‌شوند، اضافه کرد: از اسفندماه سال جاری اعزام نیروهای دانشجو آغاز شده است که از دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی، علوم پزشکی تا پایان فروردین‌ماه صورت و 10 هزار دانشجو در این مدت به مناطق جنگی اعزام می‌شوند.

وی سایر اعزام راهیان‌نور را از بسیج طلاب، پزشکان و اقشار مختلف بسیج دانست و ادامه داد: حدود 30 هزار نفر هم از شهرستان در سه اردوگاه شهید مسعودیان، شهدای اهواز، اردوگاه آبادان، به نواحی امام صادق(ع)، امام رضا(ع) و سایر شهرستان‌های استان اختصاص یافته است.

جانشین فرمانده جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(ع) استان اصفهان گفت: ستاد مردمی شهید خرازی در غالب مشارکت همه‌جانبه مردم به منطقه صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌هایی برای اسکان بهتر بازدید کنندگان تدارک دیده شده است، افزود: اردوگاه شهید باکری با ظرفیت 2 هزار نفر در تمام طول سال آمادگی پذیرش راهیان‌نور را دارد که در این راستا به خودکفایی رسیده و نیاز به اجاره مکان نیست.

فدا هم‌چنین مدت سفر را 72 ساعت اعلام کرد و افزود: برنامه فرهنگی راهیان‌نور از همان ابتدای سفر آغاز و در این دو روز توجیه مناطق عملیاتی از روی نقشه، حضور در منطقه اروند، شلمچه با بازدید از آبادان، خرمشهر، منطقه طلائیه و هویزه در این مدت انجام می‌شود.

وی بخش عمده اعتبارات را از محل سازمان بسیج با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی دانست و ادامه داد: تمامی افراد اعزامی به صورت رایگان اعزام و بیمه شدند.

جانشین فرمانده جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الزمان(ع) استان اصفهان گفت: سال گذشته 20 هزار نفر از دانش‌آموزان را به اردوی راهیان‌نور بردیم که با توجه به استقبالی که شد امسال ظرفیت پذیرش را زیاد کردیم.

*5 هزار شهید اصفهان در مناطق جنگی کردستان به شهادت رسیدند

وی با بیان اینکه 5 هزار شهید از 23 هزار شهید اصفهان در مناطق جنگی کردستان به شهادت رسیده‌اند، ادامه داد: اعزام کاروان راهیان‌نور به این مناطق در دست اقدام است.

فدا هم‌چنین به اردوی دانشجویی راهیان‌نور اشاره کرد و گفت: این اردوها پنج روزه است از اسفند سال جاری آغاز و تا ایام عید نوروز اعزام به این مناطق ادامه دارد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول