اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست خبری ستاد راهیان‌نور خراسان‌رضوی

خویشاوندی: بسط فرهنگ ایثار مهم‌ترین هدف راهیان‌نور است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد راهیان‌نور خراسان‌رضوی گفت: بسط فرهنگ ایثار مهم‌ترین هدف راهیان‌نور است.

خویشاوندی: بسط فرهنگ ایثار مهم‌ترین هدف راهیان‌نور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی خویشاوندی صبح امروز در نشست خبری این ستاد که در محل مجتمع فرهنگی - زیارتی میعاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند سنت ستودنی حضور در مناطق دفاع مقدس باید ادامه پیدا کند و هدف از تشکیل ستاد راهیان‌نور نیز لبیک به فرمایشات رهبری است.

رئیس ستاد راهیان‌نور خراسان‌رضوی ادامه داد: در خراسان‌رضوی ستاد راهیان‌نور در سال جاری تاکنون سه مرحله اعزام داشته است و آخرین مرحله اعزام نیز از 17 اسفندماه جاری آغاز شده است.

خویشاوندی با بیان اینکه هدف اصلی این سفرها بسط فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی است، خاطرنشان کرد: در مرحله اول اعزام‌های سال جاری، 26 هزار دانش‌آموز پسر و در مرحله دوم حدود 20 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.

وی تأکید کرد: در این سفرها بالغ بر 700 راوی دفاع مقدس که عمدتاً از رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس هستند، این کاروان‌ها را در مبدأ و مقصد همراهی می‌کنند و اطلاعات لازم در ارتباط با دوران جنگ و هم‌چنین عملیات‌های مختلف را در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهند.

رئیس ستاد راهیان‌نور خراسان‌رضوی اضافه کرد: با توجه به بعد مسافت استان خراسان‌رضوی با مناطق عملیاتی، برای اعزام کاروان‌ها نیازمند پشتیبانی‌های مادی و معنوی از سوی نهادهای دولتی استان هستیم و تاکنون جلسات متعددی با استانداری و سایر ارگان‌های خراسان‌رضوی داشته‌ایم.

خویشاوندی یادآور شد: در مرحله سوم اعزام ستاد راهیان‌نور، حدود 48 هزار نفر به مناطق عملیاتی سفر می‌کنند که اگر حمایت‌های لازم انجام نشود، ممکن است تعداد اعزام شوندگان 50 درصد کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه از اعزام ریلی نیز استقبال می‌کنیم، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با راه‌آهن خراسان‌رضوی، بخشی از اعزام‌های سال آینده از طریق قطار انجام می‌شود و این اعزام‌ها به صورت دو روز یک بار است.

در این نشست، ابوالفضل موحدیان، دبیر ستاد راهیان‌نور خراسان‌رضوی نیز تصریح کرد: از سال گذشته اردوهای راهیان‌نور به صورت دریایی نیز در حال انجام است و البته این امر تنها در شهرهای بوشهر و هرمزگان امکان‌پذیر است و علاوه بر سفر فرهنگی و زیارتی، یک سفر علمی نیز هست.

دبیر ستاد راهیان‌نور خراسان‌رضوی افزود: اردوهای راهیان‌نور برای مناطق غرب و شمال‌غرب کشور، عمدتاً در تابستان انجام می‌شود و در سال جاری نیز بالغ بر 4 هزار و 500 نفر به این مناطق اعزام شدند.

موحدیان با اشاره به تشکیل بسیج رسانه در سال آینده گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای محقق‌شدن این امر انجام شده و ابلاغیه آن نیز به تمام استان‌ها ارسال شده است و از سال آینده بسیج رسانه نیز در کنار سایر رده‌های بسیج فعالیت خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول