اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب مردم مشهد در مجلس نهم:

فرهنگ صحیح زیارت برای مردم تبیین شود

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب مردم مشهد در مجلس نهم شورای اسلامی گفت: زیارت نیازمند بسترسازی است و فرهنگ صحیح آن را نیز باید برای مردم تبیین کرد.

فرهنگ صحیح زیارت برای مردم تبیین شود

نصرالله پژمان‌فر در حاشیه نخستین همایش علمی _ فرهنگی میقات‌الرضا در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: زیارت یک جریان تک‌بعدی نیست و فرآیندی چند‌بعدی است که باید به همه ابعاد آن توجه کافی شود.

نماینده منتخب مردم مشهد در مجلس نهم افزود: ابعاد سیاسی، اجتماعی و فردی زیارت باید در کنار بعد معنوی آن به صورت صحیح برای مردم تبیین شود و برای رسیدن به نقطه مطلوب از تمام ظرفیت‌های موجود در سطح کشور باید استفاده کرد.

پژمان‌فر تأکید کرد: نباید برای زیارت یک فضای حداقلی تعریف کرد، بلکه باید با تلاش بیشتر از این محدودیت‌ها عبور کنیم تا فرهنگ ناب زیارت را ارائه دهیم.

وی با اشاره به ضرورت ارائه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در میقات‌الرضا گفت: مردم ایران، به دلیل علقه‌های مذهبی بالا به امام‌زاده‌ها و میقات‌الرضا مراجعه بسیاری دارند و باید در زمینه امور فرهنگی و معنوی در میقات‌الرضا برنامه‌ریزی بیشتری انجام شود.

نماینده منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس نهم افزود: سخنرانی و ارائه برنامه‌های آموزشی کوتاه برای زائران حرم مطهر رضوی در میقات‌الرضا یک ضرورت فرهنگی است که باید به آن توجه بیشتری شود تا زئران با آمادگی روحی و معنوی بالاتری به استقبال زیارت امام هشتم بروند.

پژمان‌فر گفت: سازمان اوقاف و امورخیریه تنها متولی بخشی از امور مربوط به میقات‌الرضا است و رسیدن به تمامی اهداف مدنظر مقام معظم رهبری، نیازمند همکاری سایر ارگان‌های دولتی به صورت مادی و معنوی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر نگاهی تحلیلی به تاریخ اسلام داشته باشیم، مشاهده می‌کنیم که مردم همواره ارتباطی عاطفی و بسیار قوی با بقاع متبرکه و امام‌زاده‌ها داشته‌اند و این امر باید در زمان برنامه‌ریزی‌‌های فرهنگی از سوی مسئولان امر همواره مورد توجه باشد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول