اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تربت‌حیدریه:

حوزه نرم‌افزاری زیارت نیاز به برنامه‌ریزی صحیح دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار تربت‌حیدریه گفت: در حوزه نرم‌افزاری ترویج فرهنگ زیارت همچنان دچار ضعف هستیم و در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی هستیم.

حوزه نرم‌افزاری زیارت نیاز به برنامه‌ریزی صحیح دارد

حسن فتحی‌نیا امروز در حاشیه نخستین همایش علمی-فرهنگی میقات‌الرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: برای اینکه خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل‌شدن میقات‌الرضا به قطب فرهنگی برآورده شود، کارها و برنامه‌ریزی‌ها از مدت‌ها قبل آغاز شده است و باید همچنان ادامه پیدا کند.

فرماندار تربت‌حیدریه با اشاره به ضرورت انجام اقدامات فرهنگی در میقات‌الرضا افزود: بقاع متبرکه و میقات‌الرضا کانون مراجعه و راز و نیاز مردم است، بنابر این ضرورت انجام کار فرهنگی در آنها کاملا احساس می‌شود.

وی ادامه داد: لازمه انجام کار فرهنگی قوی، داشتن منابع مالی کافی نیز است و به نظر می‌رسد در این زمینه همچنان دارای ضعف هستیم.

فتحی‌نیا تصریح کرد: برای تقویت منابع مالی هم می‌توان از نذورات مردمی استفاده کرد و هم اینکه بخش دولتی نیز باید به صورت جدی در این عرصه وارد شود.

فرماندار تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه بقاع متبرکه بهترین مکان انجام کارهای فرهنگی است، یادآور شد: در این زمینه نیز به فضل الهی اقدامات مثبتی انجام شده و خوشبختانه عمده نیروهایی که متولی امور هستند نیز جوان و بسیار با کیفیت هستند و باید تلاش کنیم کم کم از روش‌های منسوخ قدیمی فاصله بگیریم.

فتحی‌نیا اعلام کرد: زیارت امام رضا(ع) دارای آداب خاص خود است و زوار حرم رضوی باید از قبل با این آداب و مراسم کاملا آشنا شوند تا زیارتی همراه با معرفت داشته باشند.

وی اشاره کرد: زیرساخت‌های مناسبی در حوزه سخت‌افزاری از سوی آستان‌قدس رضوی و همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه ایجاد شده و البته هنوز در این زمینه نیز راهی بسیاری طولانی داریم.

فرماندار تربت‌حیدریه گفت: با این حال عمده مسائل در حوزه سخت‌افزاری مانند اسکان و خدمات اولیه فراهم شده و بیشترین مشکلات در حال حاضر مربوط به امکانات نرم‌افزاری است که در این زمینه در آغاز راه هستیم.

وی تاکید کرد: در سند توسعه استان خراسان رضوی، زیارت مهم‌ترین مقوله توسعه استان در نظر گرفته شده است و باید یک عزم همگانی برای محقق‌شدن این امر میان مسئولان استانی به وجود بیاید.

انتهای پیام/ط4000/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول