اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای زیارت مشهد تأکید کرد

توسعه فرهنگ زیارت در فرهنگسرای زیارت مشهد

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگسرای زیارت مشهد گفت: فرهنگسرای زیارت با رویکرد توسعه و گام‌برداری در حوزه تخصصی زیارت با همت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد ایجاد شده است.

توسعه فرهنگ زیارت در فرهنگسرای زیارت مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجید عسگری ظهر امروز در تور نیم‌روزه سازمان فرهنگی تفریحی ویژه خبرنگاران مشهد در فرهنگسرای زیارت اظهار داشت: در دی‌ماه سال 89 با سازمان فرهنگی تفریحی به این نتیجه رسیدیم که فرهنگسرای زیارت در این مکان و با اهداف زیارتی ایجاد و افتتاح شود.

وی در ارتباط با اهداف این فرهنگسرا‍ گفت: گسترش فرهنگ میزبانی و شهروندان مشهدی و افزایش تبلور از آثار و برکات علی ‌بن موسی‌الرضا در زندگی زائر و شهروند از جمله اهداف مهم و مطلوب این فرهنگسرا در برنامه‌ها است.

وی با اشاره به دارابودن این فرهنگسرا به محیط نمایشگاهی با عنوان تجلی آفتاب گفت: این نمایشگاه وی‍ژه نوجوانان مقطع دبیرستان مشهد است که دارای تابلوهای از زندگی حضرت رضا(ع) است.

وی از نمایشگاه حالات و احوالات در این مجموعه به عنوان کار وی‍ژه این فرهنگسرا یاد کرد و گفت: شخصیت‌های برجسته‌ای چون رهبری، ‌امام، آیت‌الله بهجت و معاصر در زیارت حضرت رضا(ع) را با نگاه الگوبرداری از بزرگان دین الگو‌برداری شده است در قالب نمایشگاه حالات و احوالات قرار گرفته است.

عسگری یادآور شد: سینمای گرادین این مجموعه دارای معتبرترین سیستم صوت دنیا است که در گذشته در برج میلاد و مجموعه‌ای در کیش استفاده شده است.

وی افزود: نمادهای القاب امام رضا(ع) در قالب 12 جانمایی طراحی شده است که صحن انقلاب با عکاسخانه مشهد جدید و قدیم، سقاخانه و برج ساعت نیز در فضای بستر پارک تهیه شده است.

وی فرهنگسرای زیارت را دارای بهترین آبنمای موزیکال حرفه‌ای در فضای باز در سطح ایران دانست و یاد آور شد: پردازش صوت، ‌نور، ‌پرش آب بر عهده سیستم کامپیوتر از پیش تعیین شده است که شاهد خروجی بی‌نظیر این نرم‌افزار هستیم.

وی خواستار همت مسئولان و مدیران ذی‌ربط برای راه‌اندازی فاز دو و سه این فرهنگسرا شد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول