اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طرفه خبر داد:

اضافه شدن خروجی آب اواخر اسفند از سد زاینده‌رود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: هفته پایانی اسفندماه جاری، خروج آب از سد زاینده‌رود اضافه می‌شود و آب به صورت گردشی در شبکه‌های آّبیاری شرق اصفهان به کشاورزان تحویل داده می‌شود.

اضافه شدن خروجی آب اواخر اسفند از سد زاینده‌رود

محمد علی طرفه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان از سال‌های 1377 تا 1380 با یک خشک‌سالی سه ساله مواجه بوده است، اظهار داشت: اصفهان طی پنج سال با خشک‌سالی‌های مستمر و شدید مواجه بوده و در دوره 50 سال گذشته چنین شرایطی در استان وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه کشاورزان شرق استان کشت انجام داده‌اند و تمامی تلاش‌ها باید در راستای حفظ کشت موجود باشد، اضافه کرد: براساس مصوبه قرارگاه آب و ستاد مدیریت خشک‌سالی استان مقرر شده است که با وجود محدودیت منابع در سد زاینده‌رود و هم‌چنین حساسیت‌های موجود در زمینه شرب برای تأمین بخشی از نیاز کشت به کشاورزان آب تحویل داده شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: امیدوار هستیم که در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال آتی بارش باران، کمبود آب موجود در استان را جبران کرده و کشت موجود را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه هفته پایانی اسفندماه جاری خروج آب از سد زاینده‌رود اضافه می‌شود، ادامه داد: با توجه به این موضوع آب به صورت گردشی در شبکه‌های آّبیاری شرق اصفهان به کشاورزان تحویل داده می‌شود.

طرفه با اشاره به اینکه ایام نوروز 91 نیز آب در زاینده‌رود اصفهان جاری می‌شود، تأکید کرد: حفظ زاینده‌رود با توجه به محدودیت منابع آب نیازمند توجه جدی به مدیریت مصرف و بهره‌برداری از طرح‌های تأمین آب است.

وی به فروش اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های تأمین انتقال آب به زاینده‌رود اشاره کرد و بیان داشت: 21 اسفندماه جاری به عنوان آخرین روز فروش این اوراق تعیین شده بود، اما با توجه به اهمیت اجرای این طرح‌ها فروش اوراق مشارکت آن تا 22 اسفندماه جاری تمدید شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه مردم باید طی زمان باقی‌مانده نسبت به خرید اوراق مشارکت این طرح‌ها اقدام کنند، گفت: استقبال مردم از فروش اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های تأمین انتقال آب به زاینده‌رود بسیار بوده است و این موضوع اهمیت زاینده‌رود و طرح‌های تأمین آب را برای تمامی مردم نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌ها بر این است که فروش اوراق مشارکت این طرح‌ها در سال آتی نیز تمدید شود، اظهار داشت: فرصت باقی‌ مانده و همکاری مردم در راستای خرید این اوراق کمکی برای آغاز قوی‌تر و سریع‌تر طرح‌های تأمین آب است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول