اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از وداع مردم شمال با شهدا

حدیث عاشقی از عمق زاینده‌رود تا نکارود

خبرگزاری فارس: از دو تا سه روز گذشته هر جا را که می‌نگریستی علم‌های عزای حسینی بود و پارچه‌های تبریک دو شهید بزرگواری که اکنون میهمان مردم نکایند و همچنانکه از آب اروند آمدند در نکارود آرام خوابیده‌اند.

حدیث عاشقی از عمق زاینده‌رود تا نکارود
به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، در روزهایی که مردم برای اربعین حسینی آماده می‌شدند، خبر ورود دو شهید گمنام که اکنون به شهدای خوشنام لقب گرفته‌اند حال و هوای شهرستان نکا را به فضای روحانی و معنوی تبدیل کرد.
از دو تا سه روز گذشته هر جا را که می‌نگریستی علم‌های عزای حسینی بود و پارچه‌های تبریک دو شهید بزرگواری که اکنون میهمان مردم نکایند و همچنانکه از آب اروند آمدند در نکارود آرام خوابیده‌اند.
امروز همزمان با اربعین حسینی مردم نکا با دو شهید جوان 19 و 24 ساله‌ای وداع کردند که سال‌ها در خاک مدفون بودند و امروز آمدند تا هویت دوباره به شهر و دیارمان ببخشند و رنگ و بویی خدایی به این دیار دهند.
در حالی که این روزها همه خود را برای شرکت در مراسم اربعین حسینی آماده می‌کردند، خبری مبنی بر حضور دو شهید گمنام در نکا و تشییع و خاکسپاری آنها مردم را به وجد آورد که می‌توانند به جای برادر، خواهر، مادر و پدری که این شهدا با آنان وداع نکرده‌اند باشند و وداع جانانه انجام دهند و باشکوه آنان را تشییع کنند.
انتشار خبر حضور این دو شهید گمنام در نکا که در عملیات والفجر 8 در فاو به درجه شهادت نائل شدند و امروز با تفحص به ما ارزانی شده‌اند به اندازه عظمت شهادت، تکان‌دهنده بود به‌طوری که مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور نکا برای حضور این دو شهید در شهرهای خود لحظه‌شماری می‌کردند.
پیکر این شهید پس از آیین استقبال روز پنجشنبه به مسجد جامع نکا انتقال داده شد و شامگاه پنج‌شنبه جمعی از مردم در کنار این شهید گمنام در این مسجد زیارت عاشورا را قرائت کردند و با عطرافشانی و گل‌افشانی پیکرهای پاکشان با آنان وداع کردند، مراسمی به یادماندنی که ماندگاری شهدا را دوچندان کرد.
از صبح که برای تشییع آماده شدیم و به محل موردنظر در سپاه نکا آمدیم آنچه بیشتر به چشم می‌خورد حضور کودکان و نوجوانانی بود که با خانواده‌ها و حتی به‌صورت فردی و با دوستان خود در این مراسم شرکت کردند و از ساعت هشت تا 10صبح که مراسم به‌صورت رسمی آغاز شد به انتظار این پیکرهای پاک ایستاده‌اند.
 
* بارها شهدا را در خواب دیده‌ام

غلامرضا منصوری، کودک 10 ساله‌ای است که پرچم سه رنگ و باعظمت ایران را به دست گرفته و با سربند یا حسینی که بر سر بسته است به انتظار شهداست. منصوری درباره راز حضور خود می‌گوید: بابای من می‌گوید این شهدا برای دفاع از مملکت ما رفته‌اند و امروز آمدم تا از آنان قدردانی کنم، بگویم ما ادامه‌دهنده راه آنانیم.
او می‌گوید: من بارها شهدا را در خواب دیده‌ام و امروز آمدم تا از نزدیک با آنان دیدار کنم و بگویم که برای دفاع از میهن و رهبر آماده‌ایم.
  
* از تهران برای تشییع جنازه شهدا به مازندران آمدم

لیلا رادمهر دانشجوی نکایی است که از تهران برای تشییع آمده و در این باره به خبرنگار فارس گفت: از دو روز گذشته که توسط خانواده‌ام از این تشییع اطلاع یافتم با توجه به اینکه فصل امتحاناتم بوده نتوانستم تحمل کنیم و برای دیدارشان آمدم.
وی گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و اکنون این استقلال و آزادی ما در گرو خون پاک این شهدا در جنگ و همچنین شهدای دانشمندی است که دشمن از افکارشان در هراس است.
رادمهر خاطرنشان کرد: امروز که این چند استخوان پربرکت از جبهه‌های جنگ به شهر و دیارمان آمدند برکت را در شهر می‌بینیم و این جوشش و حضور مردم  بیانگر عشق و ارادت مردم به شهدا و پایداری و استواری در ادامه راهشان است و حرکت‌های عظیم می‌تواند دشمنان را ناامید کند.
ساعت حدود 10 صبح است مراسم تشییع با مارش نظامی آغاز می‌شود و این صدای الله اکبر مردم است که در فضا پیچیده است.
 این گل پرپر شده هدیه به رهبر شده، این گل پرپر از کجا آمده از سفر کربلا آمده، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل از جمله شعارهایی است در این تشییع جنازه به گوش می‌رسد.
امام جمعه نکا و جمعی از مسئولان و روحانیت نیز همپای مردم در این هوای سرد همگام شده‌اند و با تشییع پیکرهای پاک این دو شهید گرانقدر، طلب شفاعت از شهدا دارند.
  
* ادامه‌دهنده راه راستین آنان باشیم
امام جمعه نکا در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگار فارس در نکا گفت: شهدای ما بزرگوارانی هستند ک با عزت به خاک افتادند تا ما در برابر دشمن قد خم کنیم و آزادمرد باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی اظهار داشت: این شهدای عزیز از مصادیق بارز خیر و برکت در همه دوران‌ها هستند چرا که  آنها در زمان جنگ با استقامت و مبارزه دلیرانه در صحنه نبرد ایستادگی کردند و امروز پس از گذشت چندین سال از جنگ استخوان‌های مبارک آنها آمد.
وی ادامه داد: وجود این شهدا، وظیفه ما را در قبال آنان سنگین‌تر می‌کند و نباید لحظه‌ای در این رابطه غفلت کنیم و ادامه‌دهنده راه راستین آنان باشیم.
 
* تقدیم 429 شهید از شهرستان نکا
رئیس بنیاد شهید نکا نیز گفت: شهرستان نکا با تقدیم 429 شهید به انقلاب و نظام سهم عمده‌ای در این انقلاب داشته و اکنون وجود این دو شهید بر مباهات ما و شهر نکا افزوده است.
قاسم مهدوی خاطرنشان کرد: شهدا با حضورشان حیات واقعی را برای ما معنی کردند و امروز باید با ادامه راه شهدا، پیام آزادمردی و ایثار آنان را به جهانیان برسانیم.
اکنون شهدا آرام گرفته‌اند و در کنار نکارود در آرامش خفته‌اند و با سرور و سالار خود حسین بن علی (ع) دیدار می‌کنند.
برگشته‌ایم با دلی مالامال از درد و اندوه، دردی که از گناهانمان بر ما سنگینی می‌کند و دعا می‌کنیم این شهدا که اکنون عندربهم یرزقون‌اند شفاعت‌کننده ما در قیامت شوند.
------------------------
 گزارش از مریم نظری
------------------------
انتهای پیام/م10 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول