اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سربیشه خبر داد

20 میلیارد تومان سهم تسهیلات متقاضیان بخش کشاورزی سربیشه

خبرگزاری فارس: فرماندار سربیشه گفت: سهم تسهیلات قابل اعطاء به متقاضیان بخش کشاورزی سربیشه حدود 20 میلیارد تومان است که با کارمزد 4 تا 7 درصد و با بازپرداخت 4 تا 8 ساله پرداخت می‌شود.

20 میلیارد تومان سهم تسهیلات متقاضیان بخش کشاورزی سربیشه

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری سربیشه، غلامرضا حسین‌پور در نخستین جلسه ستاد اجرای توسعه بخش کشاورزی سربیشه که در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی با استفاده از ظرفیت‌های بخش کشاورزی برگزار شد، از پرداخت ضعیف به پتانسیل‌های بخش کشاورزی شهرستان انتقاد کرد و خواستار ایجاد انقلاب کشاورزی مانند طرح مسکن مهر و سایر طرح‌های ضربتی شد.

وی خرده‌مالکی، بارندگی‌های کم و کیفیت نامناسب آب‌های زیرزمینی، کمی راندمان آبیاری و عدم اشتغال بخش عمده‌ای از فارغ‌التحصیلان و مشکلات اخذ تسهیلات بانکی را از موانع رشد صنعت کشاورزی در شهرستان سربیشه دانست.

فرماندار سربیشه از واگذاری زمین و آب به ‌عنوان بخش تکمیلی این طرح به متقاضیان خبر داد و افزود: اولویت برخورداری از این طرح به فارغ‌التحصیلان کشاورزی است.

حسین‌پور در مورد نحوه تأمین آب مورد نیاز با توجه به کمبود آب شهرستان، تصریح کرد: این آب از محل صرفه‌جویی، ساماندهی چاه‌های غیرمجاز، اختصاص 25 درصد آب صرفه‌جویی شده ناشی از اعمال روش‌های نوین آبیاری و منابع آب‌های غیر متعارف (شور، پساب) است که با تبدیل به آب قابل استفاده بخش کشاورزی می‌تواند آب مورد نیاز را تأمین کند.

مدیر جهادکشاورزی سربیشه نیز با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در بخش کشاورزی شهرستان از قبیل گیاهان دارویی، زرشک و عناب و وجود 12 حلقه چاه و اراضی دشت خوشاب، هدف از ایجاد این طرح را بالا بردن توسعه توان تولید و ایجاد ظرفیت‌های بیشتر اشتغال در بخش کشاورزی دانست.

حسن رضوی خاطرنشان کرد: تأمین زیرساخت‌ها و خدمات زیربنایی شامل آب و برق، راه، مخابرات و آماده‌سازی اراضی مربوط به طرح‌ها و پیگیری تأمین اعتبارات مورد نیاز، لازمه هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در راستای تسهیل و تسریع در اجرای این طرح است.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول