اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی:

کشاورزی از شکل سنتی به مدرن هدایت شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: بخش کشاورزی باید از حالت سنتی به مدرن هدایت شود.

کشاورزی از شکل سنتی به مدرن هدایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد شامگاه شنبه در همایش نخبگان کشاورزی اظهار داشت: کشاورزی نوین با اشتغال بیشتر در واحدهای فرآوری همراه شده و عرضه خدمات و نهاده‌های بیشتری را در بازار به دنبال دارد.

وی افزود: توسعه کشاورزی نوین به شکل غیرمستقیم به ایجاد اشتغال در مزارع منجر می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: رشد بخش کشاورزی به عنوان بستری برای کسب اهداف توسعه در کشورهای در حال توسعه امری بسیار ضروری قلمداد می‌شود.

به گفته دیزج‌نژاد بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در کشور به شمار می‌رود که توجه به بحث بهره‌وری می‌تواند در رشد و اعتلای آن نقش مهمی ایفا کند.

این مسئول همچنین بر توسعه تشکل‌ها در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: تشکل‌های بخش کشاورزی با ایجاد ارتباط بین کشاورزان و مسئولان می‌توانند در حل مشکلات این بخش بسیار موثر واقع شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم در ادامه این همایش گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی استان امسال در مقایسه با سال گذشته 20 درصد افزایش دارد که رشد تولید امسال محصولات کشاورزی در این استان بیشتر از میانگین کشوری است.

محمدرضا اصغری تصریح کرد: میانگین افزایش تولید محصولات کشاورزی در کشور هشت درصد است.

به گفته وی افزایش تولید محصولات در سال زراعی 88 - 89 حدود 400 هزار تن بود که این میزان در سال زراعی 89 - 90 به 800 هزار تن رسید.

اصغری اضافه کرد: میزان اراضی زیر پوشش آبیاری تحت فشار آذربایجان غربی تا سال 89، 26 هزار هکتار بود که امسال به همین میزان عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان به عنوان طلایه‌داران بخش تولید کشور هستند، خاطرنشان کرد: کشاورزی ما در سال‌های گذشته از بی‌دانشی و سنتی بودن آن رنج می‌برد اما این رویکرد امروزه به سوی کشاورزی مدرن حرکت می‌کند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول