اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شیراز خبر داد

تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی شیراز

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شیراز گفت: با توجه به مصوبه هیئت وزیران که به استان‌ها ابلاغ شده است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان شیراز تشکیل می‌شود.

تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلامحسین ظفرآبادی صبح امروز در ششمین جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان شیراز با تاکید بر استفاده بهینه از منابع آبی، اظهار داشت: شهرستان شیراز به خاطر کمبود بارندگی و خشکسالی‌های اخیر نیازمند برنامه‌ریزی جدی در استفاده از منابع آبی موجود است.

جانشین کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان شیراز با بیان اینکه همکاری خوب و استفاده مناسب از خرد جمعی، بین مجموعه مدیریتی این شهرستان حاکم است، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی گسترده برای حفظ منابع طبیعی و ارتقای سطح کشاورزی به همراه کنترل منابع آبی موجود در این شهرستان از جمله عواملی است که از تعامل موجود بین دستگاه‌های اجرایی شیراز می‌توان بهره لازم را جست.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شیراز تصریح کرد: طی سال‌های گذشته در زمینه توسعه سیستم‌های آبیاری قطره‌ای، آبیاری با آب خام و باران اتفاقات خوبی افتاده است که مهم‌ترین اولویت کارگروه شهرستان شیراز مهار آب‌های سطحی در حوزه آب و خاک و تکمیل طرح‌های متعدد در بخش کشاورزی است.

وی در ادامه با اشاره به برداشت‌های غیر قانونی از منابع آبی افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کمبود آب با متجاوزان به حریم رودخانه‌ها و متخلفان برداشت غیر مجاز برخورد جدی می‌شود.

ظفرآبادی توجه به رفاه روستانشینان، ترغیب روستائیان برای ماندگاری و احیای کشاورزی و دامداری را از سیاست‌های اصلی دولت نهم و دهم دانست و ابراز داشت: در شهرستان شیراز سال‌ها است که بحث عمران و آبادانی مناطق مسکونی و توسعه اراضی زراعی و باغی مطرح شده و با حمایت‌های صورت گرفته این کار به سرعت در حال وقوع است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شیراز در ادامه سخنان خود خبر از تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان با توجه به ابلاغ هیئت وزیران داد و بیان کرد: موارد لازم و قابل اجرا در اجرایی کردن این کارگروه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و در جلسه آینده این کارگروه رنگ اجرایی به خود می‌گیرد.

جانشین کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان شیراز در مورد مشکلات آب رودخانه کر نیز گفت: هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم به همراه ارائه راهکارها و پیشنهادات در مورد رهاسازی آب این رودخانه و زمان رهاسازی و دبی آب مورد نیاز با حضور نماینده زارعان بخش زرقان، مسؤلان امور آب شهرستان، مدیر شرکت بهره‌برداری و جهاد کشاورزی شهرستان شیراز مطرح شد که به یاری خدا این طرح و پیشنهادات با کارشناسی فنی و عملیاتی‌تر در کوتاه‌ترین زمان برای تصمیم‌گیری نهایی به کارگروه آب و کشاورزی استان فارس ارجاع می‌شود.

به گزارش فارس، در این جلسه در مورد کوچ عشایر در شهرستان شیراز با توجه به آغاز این کوچ و موضوع هواشناسی نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و تصمیمات لازم گرفته شد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول