اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه قم

کرسی آزاداندیشی حوزه و انتخابات در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم از برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع حوزه و انتخابات در مدرسه فیضیه قم خبر داد.

کرسی آزاداندیشی حوزه و انتخابات در قم برگزار می‌شود

محمود مقدمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که بیشتر هدفشان این بوده که فرصت گفت‌وگوی آزادانه و با جرأت در بین طلاب به معنای جرات ابراز عقیده و احترام به عقاید دیگران و نقد سازنده آنها، فراهم شود.

وی ادامه داد: حوزه‌ها از قدیم الایام این روش وجود داشته که پیرامون موضوعات مختلف بحث می‌کردند و شاید در سال‌های اخیر این موضوع مقداری افت کرده باشد که امیدواریم با پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری و برنامه‌ریزی، این عقب افتادگی جبران شود و وقتی این قضیه در طلاب تقویت شد خود به خود به جامعه هم سرایت می‌کند.

مدیرکل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم تصریح کرد: این نشست، نخستین کرسی آزاد اندیشی به معنای تمام کلمه است و دیگر نشست‌هایی که برگزار شده بیشتر نظریه پردازی بوده است.

وی ادامه داد: مقام رهبری دو بحث دارند یکی آزاد اندیشی و دیگری نظریه پردازی؛ در آزاد اندیشی لازم نیست یک نفر نظریه جدیدی داشته باشد بلکه جرأت برای حرف زدن و تحمل عقاید دیگر داشتن را باید در اشخاص نهادینه کرد و ما به دنبال نهادینه کردن آن هستیم.

مقدمی گفت: موضوع اصلی که شورای عالی حوزه تصویب کرده است، حوزه و سیاست است که دیدیم این عنوان کلی است و باید در جلسات مختلف به آن پرداخته شود که یکی از آنها موضوع حوزه و انتخابات است.

وی افزود: در این نشست، عملکرد حوزه و حوزویان از سطوح پایین تا بالا در موضوع انتخابات بررسی و آسیب‌شناسی می‌شود.

مدیرکل فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم  ادامه داد: ما سعی کردیم در این کرسی طلاب سطوح مختلف حضور داشته باشند که شش نفر از بین ثبت نام کنندگان انتخاب شدند که صحبت خواهند کرد و سپس آیت‌الله کعبی سخنران مدعو خواهد بود.

کرسی آزاداندیشی حوزه و انتخابات 22 اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مدرسه فیضیه قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول