اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سیاسی استانداری تهران:

مدیران از طرح مسائل سیاسی در مدارس می‏ترسند/کرسی آزاداندیشی در مدارس برپا شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران با بیان اینکه مدیران از طرح مسائل سیاسی در مدارس هراس دارند، بر لزوم برپایی کرسی‏های آزاداندیشی در فضاهای آموزشی کشور تاکید کرد.

مدیران از طرح مسائل سیاسی در مدارس می‏ترسند/کرسی آزاداندیشی در مدارس برپا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی‏اکبر فدایی صبح امروز در بررسی مسائل پرورشی مدارس شهرستان دماوند اظهار کرد: طرح و بیان مطالب سیاسی در فضای مدارس و محیط دانشگاهی موجبات رشد و بالندگی جوانان و نوجوانان را فراهم می‏آورد.

وی ادامه داد: "رهبر فرزانه انقلاب در زمان دوران سازندگی فرمودند که خداوند لعنت کند کسانی را دانشگاه‏های ما را غیرسیاسی کردند".

فدایی اضافه کرد: اجازه دهید تا دانشجویان و دانشگاهیان با آرمان‏گرایی و عدالت‏طلبی پیگیر منافع مردم جامعه باشد تا به مسائل غیراخلاقی روی نیاورند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران فرزندان امروز را عاملی تاثیرگذار در خانواده خواند و افزود: بررسی‏های جدید به عمل آمده، تاثیر فرزندان بر پدر و مادر را بیش از سایر ادوار تاریخی ارزیابی می‏کند.

وی ادامه داد: نهاد راهنمایی و رانندگی برای القای اجرای بهتر قوانین از این دایره تاثیرگذاری فرزندان بر سایر اعضای خانواده به صورت علمی و به روز سود می‏برد.

فدایی خواستار اعطای فرصت بیان مطالب سیاسی در خانه و مدرسه شد و افزود: باید بسترهای لازم در سطح مدارس و محیط خانه به نحوی فراهم شود تا نوجوانان به راحتی به بیان عقاید سیاسی خود مبادرت ورزند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران ادامه داد: نباید اولیای خانه و مدرسه از طرح چنین مباحثی خوفی به دل راه دهند؛ چراکه با جلوگیری از این امر راه را بر توسعه عقلانی قشر جوان مسدود می‏کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام عظمای ولایت در تایید رفع ابهام از نسل جوان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات چندی پیش خویش ابهام در اذهان جوانان را به ریگی در مسیر رودخانه تشبیه کرد.

فدایی ادامه داد: به بیان رهبر معظم انقلاب اگر این ریگ به موقع و با سرانگشت تدبیر به کناری هدایت شود آب رودخانه به مسیر خود ادامه می‏دهد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران اضافه کرد: اگر ابهامات با پاسخی مناسب همراه نشود، آنگاه این ریگ در بخشی از مسیر متوقف و موجبات انسداد و تغییر مسیر حرکت را فراهم می‏سازد.

وی در ادامه این همایش پدران و مادران را مسئول تربیت فرزندان خواند و افزود: در یکی از سوره‏های کلام‏الله مجید آمده است که "خودتان و بعد فرزندان و خانواده خود را از آتش جهنم نجات دهید".

فدایی تصریح کرد: رسول مکرم اسلام (ص) نیز می‏فرمایند که "روز قیامت که می‏شود اگر گریبانی باشد، فرزند گریبان پدران و مادران خود را در دست گرفته و می‏گوید که چرا به من تربیت درست ارائه نکردی؛ چرا امر به معروف و نهی از منکر نکردی؛ هم خود را به فلاکت کشاندی و هم مرا؛ و همه با هم به آتش جهنم وارد می‏شوند".

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول