اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

همگام با توسعه صنعتی به منابع طبیعی توجه شود

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: باید همگام با توسعه صنعتی و اقتصادی به منابع طبیعی و آبخیزداری نیز توجه ویژه شود.

همگام با توسعه صنعتی به منابع طبیعی توجه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در مراسم بهره‌برداری همزمان 25 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در قم که در شهر جعفریه برگزار شد تصریح کرد: نگاه ویژه منابع طبیعی و حفظ آب و خاک که دو عنصر اصلی پیشرفت و آبادانی است، باید همپای توسعه عمرانی و صنعتی استان از جمله احداث مونوریل و مترو مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اهمیت منابع طبیعی زمانی برای عموم مشخص می‌شود که متولیان منابع طبیعی و آبخیزداری با فرهنگ‌سازی به موقع و آموزش در سطح مدارس و دانشگاه‌ها به تشریح فواید حفظ این نعمت عظیم خدادادی بپردازند.

استاندار قم اضافه کرد: فرهنگ صرفه‌جویی نیز باید در جامعه نهادینه شود چرا که مشکل امروز و دغدغه اصلی آن نیاز به آب است و آب جزیی از منابع طبیعی است.

وی عنوان داشت: امروز در جوامع پیشرفته دنیا برای اجرای بزرگترین پروژه‌های عمرانی نیز حاضر به تخریب و حداقل آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست نیستند.

موسی‌پور بیان کرد: بی‌تردید در استان قم نیز که دارای حداقل بارندگی و مشکلات مختلف زیست محیطی است، نیاز به گسترش فضای سبز و جلوگیری از تخریب منابع طبیعی به خوبی مشهود است.

وی تاکید کرد: برخی فعالیت‌ها از جمله پروژه‌های منابع طبیعی اگر چه نمود چندانی در فعالیت‌های اقتصادی جامعه ندارند اما وجودشان زمینه‌ساز زندگی، آبادانی و جلوگیری از حوادث غیر مترقبه همچون سیل است.

انتهای پیام/خ۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول