اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ارشاد اسلامی خراسان شمالی خبر داد

شرکت 7 استان در جشنواره سینمای جوان خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هنرمندان هفت استان در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان که به میزبانی این استان برگزار شده شرکت می‌کنند.

شرکت 7 استان در جشنواره سینمای جوان خراسان شمالی
حسین فرخنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه این جشنواره در 16 اسفند به مدت سه روز در مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود، اظهار داشت: استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان این استان شرکت دارند.
وی با اشاره به اینکه یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در قالب فیلم کوتاه، فیلمنامه، عکس و پوستر فیلم برگزار خواهد شد، افزود: آثار برتر این جشنواره به کشور راه خواهد یافت.
فرخنده اهداف برگزاری این جشنواره را ارتقای سطح آگاهی، ارتقای تجربه و بینش نسل جوان برای نیل به سینمای ملی و بسط و تعمیم ارزش‌های والای دینی و هویتی، تحکیم خانواده عنوان کرد.
وی دستیابی به آثار فاخر فیلم کوتاه، معرفی و ارزیابی تولیدات یک ساله در مناطق مختلف و همچنین انتقال تجربیات بین فیلم‌سازان جوان را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بخش فیلم در قالب مسابقه و جنبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: بخش مسابقه نیز در دو زیرمجموعه آزاد و سینمای جوان به اجرا در می‌آید.
وی با اشاره به اینکه حداکثر زمان فیلم‌ها در این بخش برای آثار مستند 40 دقیقه و برای فیلم‌های داستانی، تجربی و پویا نمایی 30 دقیقه تعیین شده است، افزود: قطع آثار بر اساس فرم تقاضای شرکت آزاد خواهد بود.
به گفته فرخنده، تاریخ تولید آثار فیلم ارائه شده به این جشنواره نیز باید پس از فروردین 88 بوده و فیلم‌های نباید قبلاً برای شرکت در دهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان و بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ارسال شده باشد.
وی اظهار داشت: فیلم‌هایی که در این جشنواره موفق به دریافت تندیس و عنوان بهترین فیلم داستانی، مستند، تجربی و پویا نمایی جشنواره شوند، مستقیماً به بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه می‌یابند.
فرخنده تصریح کرد: فیلم‌هایی که به بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافته اما موفق به اخذ تندیس یا دیپلم افتخار نشده باشند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد:‌ البته فیلم‌هایی که تندیس این جشنواره را دریافت کنند به جشنواره بیست و نهم فیلم تهران راه نخواهند یافت.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از نظر تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد، گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره لازم است تا بر روی هر لوح فشرده فقط یک فیلم ضبط کرده و همچنین فرم درخواست را به صورت آنلاین تکمیل و کد دریافتی بر روی یک کپی دی.وی.دی یا وی.سی.دی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
وی تاکید کرد:‌ قطعاً فیلم‌هایی که استانداردهای فنی و کیفیت نمایش نداشته باشند، از بخش مسابقه حذف می‌شوند.
فرخنده با اشاره به جوایز پیش‌بینی شده برای بخش فیلم توضیح داد: بر همین اساس هیئت داوران تندیس جشنواره و 5 میلیون ریال جایزه نقدی را به بهترین تحقیق همچنین تندیس جشنواره و همچنین مبلغ 5 میلیون ریال را به بهترین فیلمنامه و تندیس جشنواره و مبلغ 5 میلیون ریال را به بهترین تصویر برداری در جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در بجنورد اهدا خواهد کرد.
وی همچنین اهدای جوایز فوق‌الذکر به بهترین تدوین، به بهترین صدا برداری و به بهترین پویا نمایی را از دیگر جوایز پیش‌بینی شده بخش فیلم این جشنواره عنوان کرد.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین از سوی ستاد مرکزی انجمن سینمای جوان مبلغ 10 میلیون ریال جایزه برای حمایت از اثر برتر جشنواره اختصاص یافته است.
خراسان شمالی از ابتدای تاسیس تاکنون یک جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان را میزبانی کرده است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول