اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میرزاخانی در گفت و گوی تفصیلی با فارس خبر داد:

سیستم تدوین IMAC برای دفاتر نمونه سینمای جوان/ پخش روزانه فیلم کوتاه از شبکه 4

خبرگزاری فارس: مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در گفت و گوی تفصیلی با فارس از واگذاری سیستم تدوین IMAC برای دفاتر نمونه انجمن سینمای جوانان ایران و پخش روزانه فیلم کوتاه از شبکه چهار سیما در آینده نزدیک خبر داد.

سیستم تدوین IMAC برای دفاتر نمونه سینمای جوان/ پخش روزانه فیلم کوتاه از شبکه 4
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، او حالا نفر اول مدیریت انجمن سینمای جوانان ایران است، با چهره‌ای همیشه خندان و خوش برخورد که سال‌های سال است در انجمن سینمای جوانان ایران حاضر بوده و به قول معروف به تمام مشکلات انجمن آشناست.
حاج هاشم میرزاخانی که به تازگی از سفر معنوی حج برگشته در یازدهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان حضور یافت.
از این فرصت طلایی استفاده کرده و دقایقی در مورد شرایط مختلف انجمن سینمای جوانان ایران و جشنواره‌های منطقه‌ای، فیلم کوتاه و دفتر انجمن سینمای بوشهر با او گفت وگو کردیم.
 
فارس: آقای میرزاخانی به بوشهر خوش آمدید شروع گفت وگو با شما؟
میرزاخانی: ابتدا باید از زحمات بچه‌های دفتر انجمن سینمای جوانان بوشهر برای برگزاری این جشنواره باشکوه تشکر کنم که هم اکنون هم شاهد تلاش‌های آنان برای برگزاری باشکوه این جشنواره هستم.
 
فارس: انجمن سینمای جوانان ایران در چند استان کشور فعال است؟
میرزاخانی: هم اکنون 60 دفتر فعال در سراسر کشور داریم به طوری که در برخی استان‌ها دو و حتی 5 دفتر انجمن سینما هم داریم.
سبقه فعالیت انجمن سینمای جوانان ایران به سه دهه گذشته مربوط است و ما متولی فیلم کوتاه درکشور، استعدادیابی و آموزش نیروهای جوان در حوزه‌های مختلف هنری را بر عهده داریم.
بیش از 70 درصد از نیروهای اصلی سینمای کشور فارغ التحصیلان دفاتر 60 گانه کشور هستند و هم اکنون شاهد تولید آثار فاخری از این هنرمندان در کشور هستیم.
 
فارس: چه برنامه توسعه‌ای برای دفاتر انجمن سینمای ایران دارید؟
میرزاخانی: در مرحله اول آموزش را به صورت جدی در تمام دفاتر در دستور کار داریم، ضمن اینکه بازنگری شروع درس و نحوه ارائه درس‌ها و ارائه درس توسط اساتید توسط سیستم متمرکز نیز از برنامه‌های آتی است.
در دوره‌های فیلمسازی که شامل 4 ترم و هر ترم 4 درس و مجموعا 16 درس می‌شود همزمان آزمون نهایی نیز برگزار می‌شود. دوره بلند مدت فیلمسازی نیز در مدت بیش از یکسال ارائه می‌شود و هنرمندان تمام دروس فیلمسازی اعم از تدوین، کارگردانی، تصویربرداری، عکاسی، فیلمنامه، زیبایی شناسی تصویر، تاریخ هنر و ... در مجموع 14 رفرنس درسی را فرا می‌گیرند.
در مورد برگزاری دوره‌های تکمیلی تک درس نیز بعد از فارغ التحصیلی برنامه‌ریزی را آغاز کردیم که بعد از گذراندن ترم 4 و ارائه پایان نامه هنرمندان می‌توانند پس از این مرحله گرایش‌های مختلف دیگری را بگذرانند.
 
فارس: یکی از عمده مشکلات فیلم کوتاه، کمبود امکانات و ابزار است، شما برای رفع این مشکل چه برنامه‌ای دارید؟
میرزاخانی: فیلم کوتاه از جنبه‌های مختلفی در ضعف به سر می‌برد اما در رویکرد جدید مقوله اکران که از دغدغه‌های ما بوده را در دستور کار قرار دادیم چرا که اگر آثار فقط در خود استان‌ها دیده شود فایده‌ای ندارد.
برای رفع این نقیصه ابتدا جایگاه نمایش را به دلیل کثرت جشنواره‌های منطقه‌ای ارتقا دادیم به طوری که سالانه 4 جشنواره منطقه‌ای در کل کشور برگزار می‌شود.
یکی دیگر از برنامه‌های ما که از سال گذشته آغاز شده پخش فیلم کوتاه در سینما سپیده تهران بوده اما امسال روزهای دوشنبه نیز در سینما آزادی که بهترین سالن سینمای ایران را دارد نیز شاهد اکران فیلم کوتاه خواهیم بود.

فارس: برای پخش فیلم کوتاه در استان‌ها چه برنامه‌ای دارید؟
میرزاخانی: تمام آثار برگزیده جشنواره بیست و هشتم فیلم کوتاه را برای تمام دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور ارسال کردیم تا هنرمندانی که موفق به حضور در جشنواره نشدند بتوانند آثار را ببینند.
موضوع مهم دیگر این است که خانواده‌های ایرانی را با فیلم کوتاه  آشتی بدهیم و فضایی ایجاد کنیم که فیلم کوتاه توسط مخاطبین هم دیده شود. برای این کار ابتدا در شبکه 4 سیما یک برنامه روزانه برنامه‌ریزی شده و از روزهای آینده نیز شاهد نمایش روزانه فیلم کوتاه در شبکه 4 هستیم و نهایتا در کنار پخش جلسه نقد و بررسی و پشت صحنه فیلم کوتاه نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.
همچنین در سایت انجمن سینمای جوانان ایران نیز شبکه گسترده نمایش فیلم قرار داده شده و انواع فیلم نیز در دسترس علاقمندان قرار داده شده است.
 
فارس: برای تجهیزات دفاتر انجمن در کشور چه کرده‌اید؟
میرزاخانی: در ابتدا حق التدریس اساتید را حدود 10 برابر کردیم و در مرحله بعد تمام دفاتر به تجهیزات اداری و فنی مجهز شدند برای دفاتر نمونه نیز سیستم تدوین IMAC تهیه کردیم.
در کل تمام دفاتر بر حسب نیازهایی که داشتند تجهیز شدند.
 
فارس: امسال چه میزان اعتباری برای تجهیزات دفاتر انجمن سینمای جوان اختصاص یافته است؟
میرزاخانی: امسال یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز دفاتر اختصاص یافته که تاکنون 700 میلیون تومان از این اعتبار هزینه شده و تا پایان سال نیز مابقی اعتبار هزینه می‌شود.
 
فارس: عملکرد دفتر انجمن سینمای جوانان بوشهر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
میرزاخانی: تمام دفاتر برای ما یکسان هستند اما دفاتری که برگزاری جشنواره‌ها را بر عهده آن‌ها می‌گذاریم از دفاتر فعال ما محسوب می‌شوند و بوشهری یکی از این دفاتر است.
در بخش تولید بوشهری‌ها خوش درخشیدند و استعدادهای خوبی نیز در بخش فیلم کوتاه دارند.
 
فارس: صحبت پایانی؟
میرزاخانی: از برگزاری این جشنواره در بوشهر خوشحال و خرسندم که تعدادی از هنرمندان حرفه‌ای و فعال با تلاش و هماهنگی توانستند چنین جشنواره باشکوهی را برگزار کنند.
-------------------------------
گفت و گو از ایمان ندومی
-------------------------------
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول