اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

ستاد استانی جشنوارهٔ منطقه‌ای سینمای جوان تشکیل شد

خبرگزاری فارس: ستاد استانی هماهنگی برگزاری یازدهمین جشنوارهٔ منطقه‌ای سینمای جوان فصل چهار (اترک) در خراسان شمالی تشکیل شد.

ستاد استانی جشنوارهٔ منطقه‌ای سینمای جوان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری یازدهمین جشنوارهٔ منطقه‌ای سینمای جوان فصل چهار (اترک) در خراسان شمالی، معاون امور فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در نخستین نشست ستاد هماهنگی برگزاری این جشنواره، به اهمیت اجرای این برنامه بزرگ هنری در استان اشاره کرد و خواستار همدلی و همکاری بیشتر در این رابطه شد.

حسین فرخنده برگزاری این جشنواره را فرصتی برای شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این استان برشمرد و اظهار داشت: از این طریق می‌توانیم هرچه بهتر و گویاتر استعدادهای آن خطه از کشور را هم به مسئولان حوزه فرهنگ و هنر و هنرمندان و فعالان این عرصه معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه این جشنواره 16 تا 18 اسفند در بجنورد برگزار می‌شود، افزود: در این راستا هنرمندان استان‌های هرمزگان، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان به همراه خراسان شمالی در چهار بخش پوستر فیلم، فیلم کوتاه، فیلم‌نامه و عکس به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه بین چهار منطقه اجرای این جشنواره، منطقه چهار ( اترک)  بیشترین آثار هنری واصله را از آن خود کرده است، گفت: در چهار بخش مذکور تعداد یک‌هزار و 385 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که برای ارزیابی و داوری به دفتر انجمن سینمای جوانان ایران در تهران ارسال شد. 

معاون امور فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: از مجموع آثار رسیده تعداد 402 اثر مربوط به هنرمندان استان است که نشان دهنده اهمیت و ضرورت این جشنواره است.

وی برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر فیلم  آثار منتخب و داوری شده، کارگاه‌های آموزشی نقد و بررسی فیلم  و نشست‌های تخصصی و اردوهای ایران شناسی ویژه هنرمندان و نیز تجلیل از ایثارگران هنرمند و پیشکسوتان این عرصه را از اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده در این رابطه برشمرد.

فرخنده با اشاره به سابقه درخشان استان خراسان شمالی در برگزاری موفق جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و منطقه‌ای در سال‌های اخیر و نیز استقبال بی‌نظیر مردم استان از این برنامه‌ها، از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حاضر خواست تا با تلاش بیشتر زمینه رشد و تعالی هرچه بیشتر هنر و هنرمندان استان را فراهم آورند.

زمینه‌سازی برای حضور گسترده علاقه‌مندان در تماشای فیلم‌های منتخب، استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی استان در اجرای برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه، پخش مستقیم برنامه افتتاحیه و اختتامیه از شبکه ملی، تجدید میثاق هنرمندان جشنواره با آرمان‌های شهیدان با حضور در گلزار شهدا  و نیز برنامه‌ریزی برای حضور مخاطبان متناسب با محتوای فیلم‌ها از جمله مصوبات این نشست به شمار می‌رود.

یازدهمین جشنوارهٔ منطقه‌ای سینمای جوان، فصل چهار اترک 16 تا 18 اسفند با حضور استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، گلستان و کرمان در بجنورد مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول